Din cuprinsul articolului
Mai multe magazine Lidl au fost închise temporar în urma controalelor făcute de comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).
Lidl a anunțat că face toate demersurile pentru a remedia în cel mai scurt timp posibil aceste situații, informează News.ro.
În urma controalelor, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a amendat 265 de magazine Lidl cu peste 3,5 milioane de lei. Totodată, au fost oprite definitiv de la comercializare produse alimentare în valoare de 75.000 de lei.
Printre abaterile constatate de comisarii ANPC se află: comercializarea unor produse alimentare cu data-limită de consum depăşită, comercializarea unor produse de patiserie care prezentau, pe suprafaţă, insecte sau comercializarea unor băuturi alcoolice cu deficienţe de etichetare (lipsa unor ingrediente de pe etichetă).
Alte abateri constatate de comisarii ANPC: neconcordanţe între valoarea preţului înscrisă pe etichetă şi cea afişată pe produs, precum şi între preţul de la raft comparativ cu cel de la casa de marcat; comercializarea unor legume şi fructe necurăţate corespunzător, depreciate calitativ, cu mucegai, modificate organoleptic, de calibre diferite; comercializarea unor ouă neigienizate.
În plus, au fost depistate vitrine frigorifice neigienizate corespunzător, cu chedere murdare, strat de praf, mâzgă, cu scurgeri de lichide şi rugină şi a unor lăzi frigorifice cu acumulări masive, excesive de gheaţă, praf, impurităţi, resturi alimentare şi păr.
Comisarii ANPC au descoperit și că regimul promoţiilor nu este respectat (neafişarea perioadei de desfăşurare a promoţiei, neafişarea preţului nou şi a preţului vechi de comercializare a produsului aflat în promoţie, calcul eronat al procentului de reducere), dar și că spațiile de depozitare nu erau igienizate corespunzător, iar unele rafturi erau murdare, în zona de comercializare, în timp ce mai multe cântare înregistrau erori.
În urma acestor controale, echipele ANPC au oprit temporar 24 de unităţi, până la remedierea deficienţelor, au decis închiderea pe o perioadă de până la şase luni pentru patru magazine şi pentru o perioadă cuprinsă între 6 şi 12 luni pentru o unitate.
Lidl România a anunțat miercuri, printr-un comunicat, că 85 % dintre magazinele sale au fost supuse controlului ANPC și a asigurat că problemele depistate vor fi rezolvate într-un timp foarte scurt.
„Controalele ANPC din luna curentă, într-un număr neobișnuit de mare, au vizat 85% din magazinele Lidl România. Aceste acțiuni au avut ca rezultat identificarea anumitor abateri în anumite magazine din rețea”, a transmis Lidl România. „Am făcut toate demersurile pentru a remedia în cel mai scurt timp posibil aceste situații având în vedere că, în relația cu autoritățile, noi dăm permanent dovadă de totală deschidere și pentru că ne asigurăm în tot ceea ce facem că ne îmbunătățim constant pentru a ne păstra locul în inima clienților noștri”, a precizat Lidl România. Citeşte şi:
În urma dezastrului provocat de inundațiile severe din Comunitatea Valenciană, Spania, Ministerul Afacerilor Externe din…
Honorius Prigoană, fiul cel mare al omului de afaceri, a anunţat că tatăl lui, Silviu…
Administrația Națională de Meteorologie anunță că vremea se va răci în toată țara, în special…
Această plantă care se găseşte din belşug şi în România ajută la combaterea răcelilor și…
În decembrie 2024, peste 2.200.000 de pensionari din România vor beneficia de o creștere de…
După reexaminarea avizului său inițial, Comitetul pentru medicamente de uz uman al EMA (CHMP) a…