Din cuprinsul articolului
Ministerul Afacerilor Interne prezintă o serie de noi propuneri care vizează îmbunătățirea siguranței circulației rutiere și reducerea numărului de victime pe drumurile din țara noastră.
Recent, Ministerul Afacerilor Interne a inițiat o dezbatere publică cu privire la un proiect care propune introducerea unui nou semn de circulație și a marcajelor rutiere suplimentare pe drumurile din România. Cu toate acestea, acest nou indicator ar putea deruta mulți șoferi.
Numărul victimelor rezultate în urma accidentelor rutiere a crescut semnificativ în țara noastră. În consecință, în anul 2021, România a raportat 93 de decese cauzate de accidente rutiere la un milion de locuitori, prezentând astfel cea mai mare rată a mortalității din Uniunea Europeană.
Indicatorul are culoarea verde, iar pe el sunt reprezentate doua sageti albe si o masina. Prin acest indicator, soferii sunt informati sa pastreze o distanta minima fata de vehiculul din fata.
Impreuna cu noul semn de circulatie, proiectul MAI propune si introducerea unui nou tip de marcaje rutiere, sub forma unor varfuri de sageata desenate pe fiecare banda de circulatie, ce indica distanta recomandata intre autovehicule.
Aceste semne sunt concepute pentru a spori siguranta pe autostrazi si drumuri expres, oferind soferilor informatii clare despre distanta de siguranta la viteza admisa, potrivit mai.gov.ro.
Noi marcaje rutiere pe șoselele din țara noastră
Totodată, a fost propusă și introducerea unui nou tip de marcaje rutiere. Acestea au forma unor vârfuri de săgeată desenate pe fiecare bandă de circulație, ele indicând distanța recomandată între autovehicule. Potrivit mai.gov.ro, aceste noi marcaje rutiere sunt concepute pentru a spori siguranța pe autostrăzi și drumuri expres, oferind șoferilor informații clare despre distanța de siguranță la viteza admisă.
„Întrucât Comisia Europeană a stabilit că este nevoie de o nouă abordare a ceea ce înseamnă sistemul sigur în domeniul siguranței rutiere, pentru deceniul 2021-2030, iar potrivit abordării sistemului sigur, decesele și vătămările grave cauzate de accidentele rutiere nu reprezintă un preț inevitabil al mobilității și pot fi prevenite în mare măsură.
Scopul sistemului sigur pe termen lung este eliminarea deceselor și a rănirilor grave de pe drumurile publice, fiind adoptat de un număr din ce în ce mai mare de țări, și stând, totodată, la baza Deceniului de acțiune pentru siguranța rutieră 2021-2030, cuprins în Rezoluția A/RES/74/299 a Adunării Generale a Organizației Națiunilor Unite ce are ca obiectiv prevenirea cu cel puțin 50% până în 2030 a deceselor și vătămărilor cauzate de accidente rutiere”, se arată în proiectul OUG propus de MAI.