Din cuprinsul articolului
Tudor Ciuhodaru, despre campania de vaccinare: „Campaniile bazate pe ameniţări, pe teamă, nu au avut niciodată succes/ Multe date ridică semne de întrebare”.
În ciuda faptului că autoritățile prezintă campania de vaccinare anti-covid ca fiind una de succes, medicul în cadrul Spitalului de Urgenţă din Iaşi, Tudor Ciuhodaru, consideră că „țintele de vaccinare sunt departe de a fi atinse”.
Medicul Tudor Ciuhodaru este de părere că felul în care s-a desfăşurat campania de vaccinare anti-COVID din România nu a decurs tocmai cum trebuie, iar ţintele de vaccinare sunt departe de a fi atinse.
„Peste 75% din români, nu sunt vaccinaţi în acest moment”
„Puteam să avem şi noi o relaxare corectă, bazată pe ştiinţă. Dar pentru asta trebuia să ştim exact rata de incidenţă, adică testare; să ştim ce tulpini mai apar prin România, adică secvenţiere; să ai şi capacităţile de terapie intensivă pregătite.
Altfel, să ştiţi că rămân simple decizii politice, multe dintre ele, fără niciun fel de bază medicală. Iar multe dintre ele aberante şi cu mare potenţial de discriminare, pentru că aud foarte multe lucruri în spaţiul public în această perioadă.
Pe de altă parte, ţintele acelea de vaccinare sunt departe de a fi atinse şi mă uitam pe statistici. Peste 75% din români, nu sunt vaccinaţi în acest moment, iar dacă se păstrează actualul ritm, undeva prin februarie se vor atinge cele 10 milioane de persoane vaccinate.
Ştiţi şi dumneavoastră că sunt foarte multe date contradictorii. Din punctul meu de vedere, strategia asta de comunicare este fără informaţii clare, fără a colabora cu oamenii, fără a face o strategie de comunicare eficientă şi de punerea în practică a unei măsuri medicale. Toate acestea au dus la eşecul acestei campanii de vaccinare.
Dr. Tudor Ciuhodaru: „Multe date ridică semne de întrebare”
Să nu uitaţi, că de fiecare dată când vorbim despre o măsură medicală, trebuie să ai două lucruri foarte clare asigurate. Sunt două bariere.
Pe deoparte, cea care ţine de informare şi ar fi fost corect să avem o informare eficientă, să ştim şi noi, să ni se spună la toţi, că vorbim practic de un produs cu autorizaţie condiţioantă de punere pe piaţă. Că sunt multe lucruri care ridică semne de întrebare, cum ar fi durata imunizării.
Să ştim şi noi care sunt efectele secundare şi cine le poate evalua, sau cine poate să răspundă pentru aceasta. Pe de altă parte, dacă vorbim despre accesibilitate, gândiţi-vă că mai ales în zonele defavorizate, în mediul rural, în care nu este la fel de simplu să faci un maraton de vaccinare ca în marile oraşe. Lucrurile ridică în continuare, mari semne de întrebare.
„Campaniile bazate pe ameniţări, pe teamă, nu au avut niciodată succes”
Poate se gândeau la o campanie de informare ca în camapania electorală. Adică, să fii aproape de oameni, să le spui care sunt soluţiile, să insişti pe medicina de familie, în aşa fel încât să poţi avea şi în acest domeniiu un succes. Pe de altă parte, campaniile bazate pe ameniţări, pe teamă, pe tot felul de soluţii aberante, nu au avut niciodată succes. Insist pe ideea, că poate măcar acum în al 12-lea ceas, se vor găsi soluţii de a găsi o echilibrare.
Vor mai fi probleme medicale pe termen lung, dar să avem şi noi o companie farmaceutică română, în cazul în care mai apar situaţii de criză şi spitalele deschise să poată prelua pacienţii. Eu vorbesc de cei oncologi în acest moment, dacă mai apar astfel de fenomene”, a declarat Tudor Ciuhodaru, potrivit Antena 3.