Din cuprinsul articolului
În ultimii doi ani, angajații au observat mai multe schimbări pozitive în privința locului de muncă. Având în vedere contextul actual, angajații au primit mai multă înțelegere în stabilirea programului.
De fapt, mulți angajatori susțin în continuarea munca remote (munca la domiciliu) sau hibrid (munca mixtă, atât la domiciliu, cât și la birou).
De asemenea, angajații au beneficiat și de suport psihologic, iar calitatea vieții a fost îmbunătățită.
Angajatorii au observat că productivitatea angajaților a crescut după aceste schimbări pozitive.
Piața muncii s-a transformat în ultimii doi ani de pandemie, companiile au oferit mai multă flexibilitate angajaților, iar o bună parte dintre ei au lucrat de acasă acolo unde domeniul de activitate a permis.
În prezent, cele mai multe dintre firme optează pentru sistemul de muncă hibrid, cu prezența fizică la birou doar câteva zile pe săptămână, au spus mai mulți reprezentanți ai unor companii prezente la un eveniment de profil.
Modelul hibrid de lucru va fi menținut și în perioada următoare, cu un procent de 60% dintre angajați lucrând de acasă, iar 40% la birou, a spus directorul departamentului de resurse umane al unei companii de telecomunicații, Anca Bancu. Ea a mai precizat că în ultimii doi ani angajații au beneficiat și de programe de îmbunătățire a calității vieții.
„Am avut suport psihologic, tot felul de seminarii în care să-i ajutăm pe angajaţi să /…/ cu diverse challenge-uri pe care le-au avut în viața lor, dincolo de viața de birou în această situație.
Rezultatul acestor intervenţii este unul foarte bun, în sensul că vedem, o dată, evident, că angajații și-au îmbunăţit calitatea vieții, pe altă parte că apreciază foarte multe ca o organizație să se uite dincolo de ceea ce înseamnă nevoile lor într-un cadru de business”, explică Anca Bancu, potrivit RRA.
Productivitatea angajaților a crescut foarte mult în ultima perioadă, însă nu este sustenabilă pe termen lung dacă nu este compensată cu flexibilizarea timpului de lucru și cu alte soluții, este de părere vicepreședintele departamentului de resurse umane al unei companii, Radu Mavrodin.
„Cu o ascultare mult mai bună a colegilor noştri și cu niște soluții concrete, nu numai cu Powerpoint, pe scurt, această supraproductivitate o să dea în burnout, ceea ce se întâmplă deja”, susține Radu Mavrodin.
Obiecte care aduc ghinion în casă: evită-le pentru un spațiu armonios și plin de energie…
Meteo. România și restul Europei trebuie să se pregătească pentru o schimbare semnificativă a vremii…
Horoscop 15 noiembrie. O zi de joi care vine cu lecții importante pentru fiecare zodie…
Renunțarea la fumat. Potrivit unui nou studiu, fumătorii au cu 22% până la 26% mai…
Înțelegerea faptului că diabetul de tip 1 nu poate fi prevenit, vindecat sau gestionat doar…
Zodii cu noroc. În următoarele trei zile, câteva zodii sunt aspectate favorabil pe toate nivelele.…