Terapia prin joc este una dintre cele mai cunoscute forme de psihoterapie pentru copii bazată pe utilizarea jocului liber, nestructurat. Jocul reprezintă tipul principal de activitate al copiilor, prin care se pot exprima cel mai bine.
Terapia prin joc poate fi folosită în cazul următoarelor categorii de copii:
- copii cu probleme de comunicare;
- copii cu probleme de comportament;
- copii cu întârzieri in dezvoltare;
- copii cu probleme de adaptare socială;
- copii abuzaţi fizic şi emoţional;
- copii cu performanţe sociale, emoţionale şi intelectuale scăzute.
Psihoterapeutul britanic Eunice Stagg, cu peste 22 de ani de experienţă în Terapia prin Joc (Play Therapy), le-a consolidat terapeuţilor români cunoştinţele despre această formă de terapie. Evenimentul face parte din programul „Să redescoperim şcoala”, implementat de Asociaţia C4C – Communication for Community, în parteneriat cu Consiliul Judeţean Dâmboviţa.
„Terapeutul este cel care creează un mediu sigur şi protejat, stabileşte şi menţine stadiul de desfăşurare. Nu dă sfaturi şi nu judecă. Urmează copilul şi ghidează demersul terapeutic”, declară Eunice Stagg.
Eunice Stagg a susţinut cursuri de Terapie prin Joc în India, Orientul Mijlociu, Irlanda, Africa şi Noua Zeelandă. Aceasta este trainer independent în Terapie prin Joc şi Terapie Creativă..
“Sa redescoperim scoala” este un proiect derulat în perioada 1 martie 2011 – 28 februarie 2014 în regiunile Bucureşti-Ilfov şi Sud-Muntenia, scopul fiind sprijinirea integrării sociale pe termen lung a tinerilor cu dizabilităţi şi a celor cu probleme de adaptare la programul şcolar.
Grupul ţintă implică preşcolari si elevi cu dizabilităţi de auz, de vorbire, locomotorii, de integrare psiho-comportamentală – autism şi diabet (precum şi alte tipuri de dizabilităţi conform clasificării din legislaţia naţională), cu vârsta cuprinsă între 6 şi 16 ani, integraţi într-o formă de şcolarizare.
Rezultate planificate:
a) asistenţă prin acţiuni specifice de prevenire a fenomenului de părăsire timpurie a şcolii pentru 2400 de copii şi 2400 de părinţi;
b) formarea a 400 de specialişti în aplicarea noilor soluţii educaţionale alternative;
c) redactarea unui Manual de implementare a noilor metode şi instrumente;
d) 3 studii anuale rezultate în urma sondajelor realizate în cadrul taberelor de vară;
e) o platformă e-learning cu arhitectură modulară deschisă, cu posibilitatea dezvoltării şi completării cu noi soluţii educaţionale alternative.
În primul an de implementare a proiectului au fost organizate tabere de vară şi de toamnă structurate pe 13 serii, în centrele de la Căprioara (Jud. Dâmboviţa), Zărneşti (Jud. Braşov) şi Câmpina (Jud. Prahova), în perioadele 3 iulie – 3 septembrie şi 21-31 octombrie 2011. Au participat peste 400 de preşcolari şi elevi, însoţiţi de părinţi şi asistaţi de personal de specialitate (specialişti pe tipuri de dizabilităţi, psihologi, sociologi şi cadre didactice formate în specializarea de mediator şcolar).
În cursul anului 2012 au fost organizate 4 serii de ateliere de creaţie în municipiul Bucureşti la care au participat aproximativ 50 de copii şi parinti.
În 2013, aceleaşi activităţi au fost organizate pentru peste 150 de copii din cadrul şcolilor cu programă specială din Bucureşti.
Înfiinţată în anul 2001, Asociatia C4C – Communication for Community are ca misiune să devină un actor social care provoacă stereotipurile, propunând metode alternative de educație şi comunicare.
www.facebook.com/AsociatiaC4C