Sari la conținut

Studiu Reveal Marketing Research. De ce nu mai vor românii să se căsătorească?

Studiu Reveal Marketing Research. De ce nu mai vor românii să se căsătorească?

Potrivit datelor furnizate de Institutul Național de Statistică, lipsa banilor sau a bunurilor materiale este cel mai important motiv pentru care tinerii nu vor să se căsătorească.

În anul 2020 s-au înregistrat 81343 căsătorii, cel mai mic număr de căsătorii înregistrat din 1946 până în prezent. Faţă de anul 2019, în 2020 s-au înregistrat cu 47267 căsătorii mai puţine.

Studiu Reveal Marketing Research. De ce nu mai vor românii să se căsătorească?

Potrivit studiului, 55% din respondenţi au considerat că lipsa banilor este motivul principal pentru care tinerii nu vor să se căsătorească,

Un alt motiv, invocat de 44% din respondenţi arată că motivul este frica de eşec sau de a nu face alegerea potrivită.

Al treilea motiv, invocat de 39% din respondenţi, este presiunea planurilor profesionale.

Aproape jumătate dintre repondenți cred în căsătorie

De asemenea, datele obţinute sugerează faptul că aproape jumătate din numărul subiecţilor – 47% – au o părere mai bună asupra căsătoriei în detrimentul concubinajului.

Cu privire la formarea propriei familii în viitorul apropiat, aproape 1 din 5 persoane necăsătorite au precizat că nu intenţionează să se căsătorească sau să aibă o relaţie care să dureze toată viaţa.

Astfel, 12% dintre bărbaţi şi 25% dintre femei au ales această opţiune.

Pe categorii de vârstă, 70% din tinerii cu vârsta cuprinsă între 24 şi 35 de ani prezintă probabilitatea cea mai mare de a se căsători în viitorul apropiat, urmaţi de tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 şi 24 de ani (69%).

Pe de altă parte, 34% din respondenţi au menţionat că îşi doresc să aibă o relaţie cu un singur partener pentru toată viaţa, dar fără să se căsătorească.

Cei mai mulți români cred că, într-o căsnicie, bărbatul trebuie să fie mai în vârsată decât femeia

Doar 37% dintre respondenţi consideră că într-o căsnicie bărbatul trebuie să fie mai mare ca vârstă decât femeia.

Acest procent scade însă, cu cât creşte vârsta respondenţilor, astfel că 56% dintre tinerii între 18-24 de ani sunt de acord cu această afirmaţie, însă doar 28% dintre persoanele cu vârste între 45-55 de ani răspund similar.

O tendinţă similară este valabilă şi în cazul respondenţilor care consideră că persoana care trebuie să se preocupe mai mult de casă şi de creşterea copiilor este femeia: 30% dintre persoanele de peste 55 de ani sunt de acord cu această afirmaţie, iar procentul creşte proporţional pentru tinerii de 18-24 de ani, care sunt de acord cu această afirmaţie în proporţie de 55%.

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online, în perioada 21-25 ianuarie 2022, pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban şi rural. Mărimea eşantionului a fost de 1.007 respondenţi, iar eroarea maximă de eşantionare este +/-3.1%, la un nivel de încredere de 95%.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Doctorul zilei whatsapp channel