Din cuprinsul articolului
Studiu Reveal Marketing Research. De ce nu mai vor românii să se căsătorească?
Potrivit datelor furnizate de Institutul Național de Statistică, lipsa banilor sau a bunurilor materiale este cel mai important motiv pentru care tinerii nu vor să se căsătorească.
În anul 2020 s-au înregistrat 81343 căsătorii, cel mai mic număr de căsătorii înregistrat din 1946 până în prezent. Faţă de anul 2019, în 2020 s-au înregistrat cu 47267 căsătorii mai puţine.
Studiu Reveal Marketing Research. De ce nu mai vor românii să se căsătorească?
Potrivit studiului, 55% din respondenţi au considerat că lipsa banilor este motivul principal pentru care tinerii nu vor să se căsătorească,
Un alt motiv, invocat de 44% din respondenţi arată că motivul este frica de eşec sau de a nu face alegerea potrivită.
Al treilea motiv, invocat de 39% din respondenţi, este presiunea planurilor profesionale.
Aproape jumătate dintre repondenți cred în căsătorie
De asemenea, datele obţinute sugerează faptul că aproape jumătate din numărul subiecţilor – 47% – au o părere mai bună asupra căsătoriei în detrimentul concubinajului.
Cu privire la formarea propriei familii în viitorul apropiat, aproape 1 din 5 persoane necăsătorite au precizat că nu intenţionează să se căsătorească sau să aibă o relaţie care să dureze toată viaţa.
Astfel, 12% dintre bărbaţi şi 25% dintre femei au ales această opţiune.
Pe categorii de vârstă, 70% din tinerii cu vârsta cuprinsă între 24 şi 35 de ani prezintă probabilitatea cea mai mare de a se căsători în viitorul apropiat, urmaţi de tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 şi 24 de ani (69%).
Pe de altă parte, 34% din respondenţi au menţionat că îşi doresc să aibă o relaţie cu un singur partener pentru toată viaţa, dar fără să se căsătorească.
Cei mai mulți români cred că, într-o căsnicie, bărbatul trebuie să fie mai în vârsată decât femeia
Doar 37% dintre respondenţi consideră că într-o căsnicie bărbatul trebuie să fie mai mare ca vârstă decât femeia.
Acest procent scade însă, cu cât creşte vârsta respondenţilor, astfel că 56% dintre tinerii între 18-24 de ani sunt de acord cu această afirmaţie, însă doar 28% dintre persoanele cu vârste între 45-55 de ani răspund similar.
O tendinţă similară este valabilă şi în cazul respondenţilor care consideră că persoana care trebuie să se preocupe mai mult de casă şi de creşterea copiilor este femeia: 30% dintre persoanele de peste 55 de ani sunt de acord cu această afirmaţie, iar procentul creşte proporţional pentru tinerii de 18-24 de ani, care sunt de acord cu această afirmaţie în proporţie de 55%.
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online, în perioada 21-25 ianuarie 2022, pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban şi rural. Mărimea eşantionului a fost de 1.007 respondenţi, iar eroarea maximă de eşantionare este +/-3.1%, la un nivel de încredere de 95%.