Din cuprinsul articolului
Studiu: Proprietarii de mașini electrice au o amprentă de carbon mai mare decât media! Cercetătorii finlandezi au făcut publică o descoperire surprinzătoare despre proprietarii de vehicule electrice.
Ei spun că proprietarii de mașini electrice au o amprentă de carbon mai mare decât cea a celor care conduc mașini pe benzină sau motorină. Această descoperire pune sub semnul întrebării ideea că trecerea la vehicule electrice este un pas semnificativ în reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră.
Potrivit cercetărilor, proprietarii de EV generează cu aproximativ o jumătate de tonă mai mult CO2 pe an decât cei care dețin mașini cu motoare cu ardere internă (ICEV), cu proprietarii celor mai performante modele producând aproape două tone în plus, potrivit yahoo.com.
Studiul, care a inclus un eșantion de aproape 4.000 de persoane din Finlanda, a examinat obiceiurile de locuire, transport și consum ale participanților pentru a estima amprenta de carbon. Rezultatele arată că un posesor de mașină electrică produce, în medie, 8,66 tone de emisii pe an, în comparație cu cele 8,05 tone generate de proprietarii de ICEV.
Emisiile legate de trafic
„Deținerea unui vehicul electric reduce emisiile legate de trafic, iar experiența lor personală cu vehiculele electrice este legată de atitudini pozitive și intenție de cumpărare”, potrivit echipei Universității din Turku, care a chestionat aproape 4.000 de oameni din Finlanda.
Potrivit studiilor, „costul ridicat de achiziție a fost perceput ca unul dintre dezavantajele majore ale vehiculelor electrice”. Prețurile par să crească în Europa, după ce Uniunea Europeană a impus tarife pentru vehiculele electrice produse din China, care sunt mai puțin costisitoare decât alte modele, o diferență pe care UE susține că este scăderea subvențiilor consistente ale Beijingului, subcotând producătorii de mașini europeni, care au avertizat și că Europa. nu are suficiente puncte de încărcare electrică.
Rețeaua electrică a Chinei se bazează mult mai mult pe cărbune și pe alți combustibili fosili decât pe cea a Europei, unde factorii de decizie pun în aplicare reguli care necesită o utilizare sporită a energiei eoliene și solare și stabilesc obiective pentru ca industria auto să elimine treptat motoarele cu ardere în favoarea vehiculelor electrice.
China, un mare consumator de cărbune
China este, de asemenea, cea mai mare țară care arde cărbune din lume și a reprezentat anul trecut peste 90% din construcția de noi centrale electrice pe cărbune din lume, potrivit Global Energy Monitor.
Amprenta de carbon
Concluzia unei echipe de cercetători condusă de Universitatea Cambridge a arătat că amprenta de carbon a celor săraci este „cu mult” exagerată, în timp ce cea a oamenilor bogați este minimizată.
Așadar, deși vehiculele electrice pot reduce emisiile generate de transport, stilul de viață extravagant al proprietarilor de EV poate duce la o amprentă de carbon mai mare. Este esențial ca toți cei care doresc să contribuie la reducerea emisiilor să fie conștienți de impactul global al alegerilor lor de stil de viață și nu doar de tipul de vehicul pe care îl conduc.