Sari la conținut

Studiu: Pe fondul inflației, cheltuielile și timpul petrecut la mall sunt în creștere în 2025

bani
Sursă foto: Substanțial
Studiu pe fondul inflației

Cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research pentru Brand Management evidențiază schimbări semnificative în comportamentul românilor privind vizitele la mall-uri în 2025, comparativ cu rezultatele studiului similar desfășurat în anul precedent.

În 2025, românii cheltuiesc cu 13% mai mulți bani într-o vizită la mall, respectiv 370 de lei. Creșterea nu reflectă neapărat un consum mai mare, ci acoperirea inflației.
Cei din Segmentul Adults & Family (36-45 ani) cheltuiesc cele mai mari sume: 389 de lei per vizită la mall.

Durata medie a unei vizite la mall

Durata medie a unei vizite la mall a crescut cu 46%, ajungând la 3 ore și 28 de minute, în timp ce frecvența vizitelor a scăzut ușor.

Principalele motive pentru vizitarea mall-urilor: shopping în magazine (87%), cumpărături din hypermarket (52%) și luarea mesei în zona de food court (48%).

Creștere semnificativă a cheltuielilor românilor când merg la mall: suma medie ajunge la 370 lei per vizită

Comparativ cu 2024, suma medie cheltuită de români într-o vizită la mall a crescut considerabil, ajungând la 370 de lei, față de 327 de lei anul trecut. Segmentul Adults & Family (36-45 ani) înregistrează cele mai mari cheltuieli per vizită, cu o medie de 389 de lei, în timp ce segmentul Pretentious (26-35 ani) cheltuiește cea mai mică sumă, de 324 de lei.

bani
FOTO PIXABAY

Timpul petrecut la mall a crescut, atingând o medie de 3 ore și 28 de minute per vizită, însă frecvența vizitelor săptămânale a scăzut ușor

Dacă anul trecut timpul mediu petrecut în mall era de 142 de minute, în 2025 acesta a crescut cu 46%, ajungând la 208 minute, incluzând timpul petrecut la hypermaket, cinema, restaurante și cafenele. Segmentul Gen X (+ 46 ani) petrece cel mai mult timp în mall-uri, cu o medie de 272 de minute per vizită, în timp ce Segmentul Pretentious (26-35 ani) are cele mai scurte vizite, cu o medie de 143 de minute.

Deși românii petrec mai mult timp și cheltuiesc mai mult la mall, frecvența vizitelor săptămânale a scăzut, 55% declarând că merg la mall cel puțin o dată pe săptămână, comparativ cu 59% în 2024.

Reprezentanții Gen Z (18-26 ani) – 66%, precum și bărbații (58% față de 52% în cazul femeilor), rămân cei mai frecvenți vizitatori săptămânali ai mall-urilor.

„În ianuarie 2025, rata anuală a inflației atingea pragul de 5%, factor ce explică atât creșterea bugetului alocat de români pentru o vizită la mall, cât și prudența în gestionarea cheltuielilor, reflectată printr-o durată mai mare de timp petrecută în aceste locații. Cu toate acestea, chiar și în contextul preocupărilor financiare, fascinația pentru mall-uri rămâne puternic înrădăcinată în comportamentul românilor, fie pentru cumpărături, servicii rapide, experiențe de food&beverage sau momente de relaxare.” a declarat Marius Luican, Director General Reveal Marketing Research.

Motive principale pentru vizitarea mall-urilor: shopping în magazine (87%), cumpărături din hypermarket (52%) și zona de food court/ restaurante (48%)

Cumpărăturile în magazinele din mall-uri sunt cele mai frecvente activități ale românilor (87%), acestea fiind urmate de vizitele la hypermarket (52%), luarea mesei în zona de food court (48%), mersul la cinema (36%) și socializarea la o cafenea (35%).

Cele mai achiziționate categorii de produse din mall-uri sunt hainele de damă (65%) și pentru bărbați (57%), produsele alimentare din hypermarketuri (60%), încălțămintea și gențile (56%) și produsele cosmetice și parfumurile (52%).

Maria Mocanu

Sunt Maria Mocanu și am o vasta experienţă profesională! Sunt o fire creativă, sociabilă, veselă și îmi place să scriu. Am o experiență în media de peste 15 ani, cu nenumărate articole publicate în online, dar și articole de specialitate pentru pasionații și iubitorii de animale.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Doctorul zilei whatsapp channel