Din cuprinsul articolului
Studiu. Pandemia cauzează dezvoltarea diferită a bebelușilor. „Stresul mamei, anxietatea și depresia în timpul sarcinii pot afecta structura creierului și conectivitatea fătului”.
La sugari, scorurile cognitive generale sunt semnificativ mai mici de la începutul pandemiei de coronavirus, bebelușii post-pandemie prezentând performanțe mai scăzute decât sugarii născuți înainte de ianuarie 2019.
Copiii născuți în timpul pandemiei coronavirusului au o performanță cognitivă verbală, motorie și generală redusă semnificativ în comparație cu copiii născuți înainte de pandemie, iar această discrepanță este deosebit de pronunțată la băieței, precum și la copiii din familiile socioeconomice inferioare, potrivit unui nou studiu.
Studiu. Pandemia cauzează dezvoltarea diferită a bebelușilor
Cercetătorii consideră că acest lucru evidențiază faptul că, chiar și în absența infecției și a bolilor, pandemia a avut un impact semnificativ negativ asupra dezvoltării sugarului și copilului. În cadrul studiului, cercetătorii au examinat datele dintr-un studiu longitudinal în curs de desfășurare a neurodezvoltării copiilor, comparând scorurile din 2020 și 2021 cu scorurile din 2011 până în 2019.
Cercetătorii au descoperit că scorurile cognitive verbale și generale sunt semnificativ mai mici de la începutul pandemiei, sugarii prezentând performanțe semnificativ mai mici decât sugarii născuți înainte de ianuarie 2019.
Cercetătorii au declarat că „este clar […] că sugarii și copiii mici se dezvoltă diferit față de perioada pre-pandemie și că este imperativ să se abordeze acest lucru în timp ce creierul lor este cel mai plastic și mai receptiv”, spunând, de asemenea, că este neclar din date dacă scăderile observate sunt temporare.
Potrivit Jerusalem Post, cercetătorii au concluzionat că rezultatele sugerează că dezvoltarea timpurie este afectată de efectul pandemiei asupra factorilor de mediu. Copiii sunt puternic influențați de mediul lor, iar creierul unui copil suferă o cantitate mare de creștere structurală și funcțională, determinată atât de factori genetici, cât și de factori de mediu, au spus cercetătorii.
Pandemia Covid a modificat foarte mult mediul atât al copiilor mici, cât și al persoanelor însărcinate, ceea ce ar putea influența foarte mult dezvoltarea copiilor.
Factori care limitează învățarea copiilor
Cercetătorii au citat izolările la domiciliu și lockdown-urile ca factori care limitează învățarea copiilor și activitățile tipice, adăugând, de asemenea, că stresul cauzat de diferiții factori ai pandemiei care afectează părinții ar putea avea un efect asupra copiilor.
Cercetătorii au citat, de asemenea:
- teama de a participa la vizite prenatale pentru femeile însărcinate în timpul pandemiei ca un factor care a crescut stresul matern,
- anxietatea și depresia, enumerând acest lucru ca un alt factor care ar fi putut afecta dezvoltarea copilului.
Stresul mamei, anxietatea și depresia în timpul sarcinii pot afecta structura creierului și conectivitatea fătului, provocând eventual întârzieri cognitive, motorii și comportamentale.
Cercetătorii au menționat, de asemenea, efectul potențial al purtării măștilor asupra studiului, afirmând că copiii nu au putut vedea expresiile faciale complete ale personalului studiului și că acest lucru ar fi putut afecta înțelegerea lor a întrebărilor și a instrucțiunilor de testare din cauza limitărilor pe care le prezintă măștile indicii non-verbale sau înțelegerea instrucțiunilor vorbite.