Din cuprinsul articolului
STUDIU Novakid. Într-un mediu puternic digitalizat ca cel al prezentului, copiii interacționează cu o multitudine de conținuturi online – de la jocuri, la desene animate sau povești audio.
Clasificarea lor nu este însă deloc una facilă, întrucât granița dintre materialele educative și cele dedicate divertismentului s-a estompat de-a lungul timpului, făcând misiunea părinților mai complicată.
Pentru a înțelege mai bine percepția adulților asupra timpului petrecut de micuții lor în fața ecranelor și maniera în care aceasta a evoluat în ultimii 2 ani, Novakid, platforma de limba engleză dedicată copiilor cu vârste între 4-17 ani, a efectuat un sondaj în rândul a 14 țări, printre care și România.
Datele au fost colectate în intervalul mai – august 2024, studiul incluzând 400 de participanți români.
Conținuturile educaționale par foarte îndrăgite de copiii români, conform informațiilor oferite de părinți.
Cu toate acestea, mai puțin de jumătate dintre cei chestionați (41%) consideră că timpul petrecut de copii în fața unui ecran pentru activități legate de studiu este „potrivit”, în condițiile în care 72% susțineau această idee în 2022.
Pe de altă parte, 59% dintre părinți consideră că intervalul alocat vizionării desenelor animate, filmelor sau videoclipurilor este „cam mare”, având aceeași părere atunci când vine vorba de jocurile non-educative (54%), navigarea pe internet (51%), ascultarea muzicii (29%), discuțiile cu familia și prietenii pe social media (28%), hobby-urile digitale (23%) sau citirea cărților electronice și ascultarea cărților audio (21%).
Merită menționat însă că procentul părinților care spun că juniorii lor petrec, în medie, peste 6 ore pe săptămână pentru activități educaționale a crescut la 50% în 2024, ceea ce înseamnă o majorare cu 38% comparativ cu 2022.
În 43% din cazuri, timpul total petrecut de copii în fața ecranelor în scopuri educaționale este aproximativ egal cu cel petrecut în scopuri de divertisment. Printre respondenți s-au numărat și părinți (13%) care au afirmat că perioada dedicată studiului este mai generoasă decât cea dedicată distracției virtuale.
Această evaluare ar putea fi influențată de faptul că 26% dintre părinți consideră jocurile experiențe educaționale, iar alți 62% împărtășesc ideea, dar menționează că depinde foarte mult de format.
Și totuși 68% dintre participanții la sondaj spun că timpul petrecut în fața ecranelor în scopuri educaționale este benefic pentru procesul de învățare al copilului, având multe efecte pozitive.
Printre acestea se numără:
Ca atare, 40% dintre cei sondați ar recomanda probabil educația online altor părinți, iar 28% ar face cu siguranță acest lucru.
Nu pot fi neglijate nici preocupările părinților în privința învățării online. Acestea sunt concentrate pe aspecte precum oboseala ochilor (61%), lipsa activității fizice (58%), expunerea la conținut inadecvat (41%) sau interferența cu programul de somn (24%).
Controlul timpului petrecut în fața dispozitivelor electronice joacă un rol esențial în contextul dat, iar părinții îl practică în diverse moduri: acord personal cu copilul (56%), folosirea controlului parental, a aplicațiilor dedicate și a rapoartelor de timp (38%), setarea unui cronometru (15%), primirea feedbackului de la profesori și de la alți profesioniști care petrec timp cu micuțul (7%). Interesant este că 8% dintre părinți au declarat că nu controlează utilizarea dispozitivelor digitale de către copii.
Novakid este o platformă ESL (de învățare a englezei ca limbă secundară) pentru copii. Bazându-se pe învățarea prin jocuri, Novakid duce studiul online la nivelul următor.
Metodologia include formate de învățare individuală, de grup și de auto-învățare, în funcție de nevoile cursanților. Elevii asimilează limba engleză prin jocuri captivante și distractive, atât în timpul lecțiilor cu profesorul, cât și în afara lor.
Mediul online permite învățarea în propriul ritm și în confortul propriei locuințe, făcând educația calitativă accesibilă tuturor. Curriculumul este aliniat cerințelor din Cadrul European Comun de Referință pentru Limbi (CEFR) și include cele mai recente metode, cum ar fi abordarea comunicațională, CLIL și gamificarea, combinate cu o varietate de soluții de inteligență artificială, recunoaștere vocală și vizualizare 3D.
În săptămâna 4-11 noiembrie 2024, Cristina Demetrescu a explicat că intrarea lui Marte în zodia…
La Spitalul Orășenesc Mioveni din județul Argeș a fost realizată o intervenție chirurgicală remarcabilă în…
Începând cu 1 ianuarie 2025, unii pensionari din România vor beneficia de o majorare a…
Meteorologii au emis noi prognoze pentru iarna 2024-2025, care va aduce surprize. Deși vom avea…
Investiția în cercetare-dezvoltare la nivelul industriei farmaceutice inovatoare reprezintă unul dintre factorii majori care contribuie…
Miliardarul Bill Gates a lansat un nou avertisment şi susţine că omenirea, chiar dacă va…