Din cuprinsul articolului
Studiu. Femeile foarte atractive care se machiază sunt percepute ca fiind mai agresive de către alte femei. Cum sunt privite, însă, femeile neatractive care se machiază.
Dacă machiajul are ca rezultat faptul că femeile par mai agresive sau un potențial lider mai bun depinde într-o oarecare măsură de atractivitatea lor percepută.
Potrivit unei noi cercetări publicate în Personality and Individual Differences, funcția machiajului ca semnal al competitivității intersexuale este limitantă în primul rând la femeile atractive.
„Ne interesează de ce femeile se machiază, motivele sociale pentru care fac acest lucru. Înțelepciunea convențională ar sugera că este pur și simplu pentru a îmbunătăți aspectul unei femei, dar cercetările anterioare sugerează că există mult mai mult decât atât”, a spus autorul studiului Dani Sulikowski, lector superior la Universitatea Charles Sturt.
Sulikowski și colegii ei au efectuat două studii pentru a examina modul în care machiajul a influențat percepția femeilor despre alte femei. Aceștia au fost în special interesați de faptul dacă purtarea machiajului a fost percepută ca un semnal de intenție competitivă.
În primul studiu, 110 femei au fost repartizate aleatoriu să vadă și să evalueze fie 70 de fețe de femei fără machiaj, fie aceleași 70 de fețe de femei cu machiaj ușor până la moderat. După ce au privit fiecare față, participanții au fost întrebați „Cât de atractivă este această față?”, „Cât de agresivă ar fi această femeie într-o ceartă?” și „Cât de bună ar fi liderul acestei femei?”
Cercetătorii au descoperit că fețele machiate tind să fie evaluate ca fiind mai atractive, mai agresive și având un potențial de leadership mai mare decât fețele nemachiate.
Au fost observate și două efecte de interacțiune. Purtarea machiajului a întărit relația dintre atractivitate și agresivitatea percepută, dar a slăbit relația dintre atractivitate și potențialul de conducere.
„Machiajul nu a afectat agresiunea interpersonală aparentă a femeilor mai puțin atractive, dar a crescut judecățile asupra potențialului de conducere. Din aceste descoperiri concluzionăm că machiajul poate acționa foarte bine ca un semnal de intenție competitivă, dar numai atunci când este purtat de femei mai atractive, cu valoare mai mare pentru partener”, au explicat cercetătorii.
În cel de-al doilea studiu, 472 de femei au văzut fețe feminine atractive sau neatractive, cu sau fără machiaj, înainte de a finaliza evaluările despre atractivitatea facială și corporală auto-raportată, stima de sine și valoarea de partener.
Printre participanții cu o valoare mare de partener auto-raportată, vizualizarea fețelor atractive machiate a fost asociată cu evaluări reduse ale atractivității faciale în comparație cu vizualizarea fețelor atractive fără machiaj.
Dar participanții cu o valoare scăzută a partenerului auto-raportat nu au fost afectați de machiaj, indiferent dacă au văzut fețele feminine atractive sau neatractive.
„Când femeile atractive se machiază, alte femei le percep ca fiind mai agresive din punct de vedere interpersonal”, a spus Sulikowski, potrivit PsyPost.
„Când femeile mai puțin atractive se machiază, alte femei le percep ca fiind lideri mai buni. În ceea ce privește femeile care emite astfel de judecăți, acele femei care se declară foarte atractive sunt cele care tind să fie cel mai sensibile dacă alte femei se machiază sau nu – și aceste femei extrem de atractive tind să se vadă ca fiind mai puțin atractive. după ce am văzut alte fețe de femei machiate.”
Ca în cazul oricărui studiu, noua cercetare include câteva avertismente.
„În acest studiu, femeile au văzut și au evaluat fețele altor femei fără niciun context specific”, a explicat Sulikowski. „Așadar, femeilor nu li s-a spus nimic despre fețele pe care le vedeau și nu a existat nicio sugestie ca aceste fețe să fie privite ca femei care erau în competiție cu participanții (pentru locuri de muncă, parteneri romantici sau orice altceva).
Studiile viitoare ar trebui să analizeze acum dacă aceste efecte se transferă în diferite tipuri de contexte (cum ar fi mediile sociale sau de lucru) și dacă se schimbă atunci când sunt furnizate astfel de indicii contextuale.”
Mâncăruri simple de post. Postul poate fi o perioadă provocatoare pentru mulți, dar cu rețetele…
Remedii naturale pentru stări de vomă și diaree. Stările de vomă și diaree pot fi…
Alina Bădic a prezentat predicțiile astrale pentru săptămâna 24 – 30 noiembrie 2024. Potrivit astrologului,…
Boala Parkinson, o tulburare neurologică progresivă în care cantitatea de dopamină din anumite zone ale…
ALEGERI prezedențiale 2024. În sediile marilor partide și în birourile sociologilor care analizează datele venite…
Suplimentele de vitamina D ar putea scădea tensiunea arterială la persoanele în vârstă care sunt…