Conform rezultatelor studiului Pharma & Hospital Report, Cegedim Customer Information estimează că în perioada aprilie 2020 – martie 2021, volumul medicamentelor eliberate către pacienţi în România a fost de 605,1 milioane cutii, în scădere cu 5,7% față de consumul din perioada aprilie 2019 – martie 2020. Numărul total de zile de tratament a crescut cu 4,4%.
Valoarea medicamentelor eliberate către pacienţi în România a fost de 18,16 miliarde lei (3,74 miliarde Euro) la preţ de distribuție, cu 1,0% mai mult față de perioada aprilie 2019 – martie 2020. Izolând impactul programelor cost-volum-rezultat (CVR) și cost-volum (CV), valoarea medicamentelor Rx eliberate din farmaciile publice a scăzut cu 0,3%, totalizând aprox. 10,0 miliarde lei (2,06 miliarde Euro).
Companiile din industria de sănătate care au mizat pe digitalizarea serviciilor au obținut în 2020 o creștere a vânzărilor chiar și de 1.373%, anunță Bogdan Dumitrescu, CEO HTSS, lider național în furnizarea soluțiilor software pentru farmacii.
Astfel, pandemia COVID-19 a accelerat procesul de digitalizare a industriei de sănătate, companiile medicale și de pharma răspunzând la distanțarea socială printr-o apropiere virtuală fără precedent față de pacienți.
„Farmaciile care și-au digitalizat serviciile în ultimul an și-au crescut vânzările cu până la 1.373%. Printr-o investiție ce a putut varia între 10.000 și 100.000 de euro, farmaciile au câștigat un nou canal de vânzări, și-au extins orele de program, și-au eficientizat resursele de lucru și s-au adaptat la noua generație de client șila contextul crizei sanitare. Însă, chiar și după ce vom depăși pandemia COVID-19, clientul va continua să se bucure de avantajele cumpărăturilor online, astfel încât digitalizarea serviciilor reprezintă o investiție profitabilă nu doar pentru realitatea de azi cât și pentru cea de mâine,” afirmă Bogdan Dumitrescu.
Ce tipuri de medicamente comandă online românii?
În ultimul an, în topul medicamentelor comandate online de către români s-au situat produsele de creștere a imunității, dermatocosmeticele și medicamentele care pot fi achiziționate fără prescripție.
„Rata de conversie a unei farmacii online este de aproximativ 80%, după o creștere cu 200% în 2020.Totuși, este foarte important de reținut că o farmacie online nu vind de la sine ci necesită aceeași implicare ca și o farmacie fizică. Pe de altă parte, în cazul unei farmacii online, o anumită strategie de vânzare poate fi urmărită și adaptată în timp real, pentru a maximiza încasările. Tocmai de aceea, soluția noastră, DataKlas Pharmaceutical, a reușit să se impună atât pe piața autohtonă cât și în străinătate, având o cotă de piață de peste 30%,” adaugă Bogdan Dumitrescu.
Testul ce-ți arată care e riscul de deces în următoarele luni. Ne este vorba de…
Michel de Nôtre-Dame, cunoscut sub numele de Nostradamus, și-a publicat lucrarea „Profețiile” în 1555, o…
Horoscop 22 noiembrie 2024. ZODIA care are parte de o schimbare. Gemeni: astăzi, s-ar putea…
Un obicei simplu îmbunătățește sănătatea cognitivă și întinerește creierul. Timpul ne ajunge din urmă pe…
Potrivit unui nou studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea Loughborough, publicat în revista Temperature,…
Astrologii prezic un sfârșit de an încărcat de oportunități pentru un număr restrâns de privilegiați.…