Din cuprinsul articolului
Șoferii români primesc o veste proastă la final de an. Începând cu anul 2024 se discută despre creșterea punctului de amendă.
Potrivit legii, punctul de amendă este 10% in valoarea salariului minim, iar din luna octombrie salariul minim a fost majorat la 3300 de lei. Deși de câțiva ani, punctul de amendă a fost înghețat la 145 de lei, această prevedere este pe cale să se schimbe odată cu venirea noului an.
Se ia în calcul alinierea punctului de amendă la valoarea salariului minim, astfel că valoarea acestuia s-ar putea să ajungă la 330 de lei, mai mult decât dublu valorii din prezent.
Dacă sunteţi prinşi în trafic fără centura de siguranţă, veţi fi sancţionaţi cu 3 puncte de amendă şi dacă în prezent valoarea acesteia este de 435 de lei, de la anul s-ar putea să fie 990 de lei.
Mai mult vor plăti şoferii care vorbesc la telefon, respectiv, până la 2.600 de lei şi li se poate suspenda şi permisul pe 60 de zile.
Pentru alte contravenţii mai grave, pe care poliţiştii le încadrează în clasa a 5-a de amenzi, adică aplicarea de 100 de puncte de amendă, valoarea acestuia poate ajunge şi la 33.000 de lei, adică undeva la 6.600 de euro, în multe cazuri cam cât valoarea maşinii.
Senatul României analizează un proiect de lege care propune sancțiuni mult mai dure pentru șoferii drogați sau băuți.
Conform proiectului, cei care vor fi prinși la volan sub influența alcoolului, vor avea permisul suspendat 10 ani. Aceeași sancțiune este prevăzută și pentru cei care consumă droguri și conduc un autovehicul.
Dacă va fi adoptat de Senat, acesta va intra în dezbaterea Camerei Deputaților. Și va intra în vigoare doar dacă e promulgat de Președintele României.
Senatorii PSD, PNL, UDMR și de la minorități au propus modificarea valabilității permiselor auto.
În cazul șoferilor tineri, valabilitatea carnetului ar urma să crească la 15 ani. Această modificare se va aplica pentru Categoriile AM, A1, A2, A, B, B1 și BE.
Cei care au trecut, însă, de vârsta de 70 de ani, vor avea permis doar pentru o perioadă de 5 ani, apoi vor fi obligați să-l reînnoiască.
Și acest demers legislativ se află în analiza parlamentarilor.
Un alt proiect aflat care se discută în Parlamentul României și care ar putea modifica în 2024 Codul Rutier vizează proprietarii de mașini care nu-și refac Inspecția Tehnică Periodică (ITP).
Conform proiectului, dacă timp de 3 ani un vehicul nu a refăcut ITP, mașina va fi automat radiată din circulație.
Practic, toți posesorii de vehicule vor fi obligați să refacă periodic ITP-ul, chiar dacă nu folosesc mașina.
Desigur, fiind vorba de un proiect, și acesta are nevoie de acceptul Senatului și Camerei Deputaților. Și doar după ce va fi promulgat de șeful statului, modificarea va putea fi pusă în aplicare.
O schimbare certă pentru anul 2024 este cea a plăcuțelor de înmatriculare eliberate de primării.
Plăcuțele, de culoare galbenă, nu vor mai conține numele localității, ci doar o cifră sau un grup de cifre. Aceste numere corespund localității sau sectorului unde e înmatriculat vehiculul.
De exemplu, mopedele care vor fi înmatriculate în Sectorul 6 din București vor avea indicativul „16”. Iar cele din Sectorul 5 vor primi numărul „15”. Modificarea a fost deja publicată în septembrie, în Monitorul Oficial și nu mai are nevoie decât de normele de aplicare.
În săptămâna 4-11 noiembrie 2024, Cristina Demetrescu a explicat că intrarea lui Marte în zodia…
La Spitalul Orășenesc Mioveni din județul Argeș a fost realizată o intervenție chirurgicală remarcabilă în…
Începând cu 1 ianuarie 2025, unii pensionari din România vor beneficia de o majorare a…
Meteorologii au emis noi prognoze pentru iarna 2024-2025, care va aduce surprize. Deși vom avea…
Investiția în cercetare-dezvoltare la nivelul industriei farmaceutice inovatoare reprezintă unul dintre factorii majori care contribuie…
Miliardarul Bill Gates a lansat un nou avertisment şi susţine că omenirea, chiar dacă va…