Din cuprinsul articolului
Românii, păgubiți de o mare bancă. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) încurajează clienții afectați să inițieze acțiuni legale împotriva Raiffeisen Bank pentru a recupera fondurile pierdute din cauza erorilor de calcul al dobânzilor la creditele contractate între anii 2006 și 2009.
ANPC sugerează că cetățenii ar trebui să își revendice sumele calculată incorect de către Raiffeisen Bank, apelând la instanțele de judecată pentru a-și face dreptate.
Un număr semnificativ de clienți au fost dezavantajați de calcularea incorectă a dobânzilor pentru creditele obținute în perioada 2006-2009. ANPC îi sfătuiește pe cei care nu și-au recuperat încă fondurile să se adreseze justiției.
De asemenea, reprezentanții Autorității pentru Protecția Consumatorilor au anunțat că până acum s-au restituit 92% din totalul sumelor datorate. Mai multe persoane fizice au primit deja compensațiile cuvenite. Conform declarațiilor inspectorilor, beneficiarii, fie că sunt foști sau actuali clienți ai Raiffeisen Bank, care au avut credite în RON, EUR sau USD în perioada menționată și care erau active la data de 20 octombrie 2017, când a fost emis Ordinul Președintelui ANPC pentru restituirea sumelor recalculată, sunt îndemnați să se prezinte la sucursalele băncii pentru a-și revendica sumele restante, conform ordinului respectiv.
„Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a îndrumat beneficiarii – atât foști, cât și actuali clienți ai Raiffeisen Bank, cu credite contractate în LEI, EUR sau USD în intervalul 2006-2009, care erau în derulare la momentul emiterii Ordinului de Președinte al ANPC din 20.10.2017, prin care se ordona restituirea diferențelor recalculată – să solicite la sucursalele băncii sumele ce le revin conform acestui ordin, având în vedere obligația băncii de a restitui aceste sume”, a comunicat ANPC.
Inspectorii ANPC au observat că Raiffeisen Bank a efectuat calculul dobânzilor pentru creditele în RON, EUR și CHF în perioada 2006-2009 în mod greșit.
„Drept urmare, ANPC a aplicat sancțiuni băncii și a impus restituirea sumelor percepute în exces, o decizie confirmată ulterior și de hotărârea definitivă a Înaltei Curți de Casație și Justiție, în urma contestației depuse de banca în cauză.”, au adăugat comisarii ANPC.
Conform datelor inspectorilor, s-au raportat 9.155 de cazuri. În urma litigiilor inițiate de clienții afectați, peste 19 milioane de euro au fost returnați. Cu toate acestea, aproximativ 10% dintre clienții prejudiciați încă nu și-au primit înapoi sumele pierdute.
Nu este vorba de stres: semnificația spirituală a căderii părului. Calviția și căderea părului sunt…
Diagnostic crunt pentru un actor celebru. Vestea că un mare actor american are cancer a…
Faza lunii pe 5 noiembrie 2024. Sfaturi importante: Pe 5 noiembrie 2024, Luna crește, a…
Regula de aur a dietelor de slăbit. Un medic endocrinolog ne spune cât de mult…
Horoscopul zilei de marţi, 5 noiembrie 2024, anunţă momente dificile pentru unii nativi ai zodiacului.…
Folosiți o sticlă de apă? Dacă da, câte bacterii se ascund în ea? S-ar putea…