Din cuprinsul articolului
România ia măsuri pentru cele mai periculoase șosele din țară. Măsuri de siguranţă rutieră pe şosele din România.
Ministerul Transporturilor propune schimbarea sistemului de circulaţie pe aproximativ 300 de kilometri de drum, cu o singură bandă pe sens şi acostament lărgit la modelul din Suedia, cu două benzi pe sens şi o singură bandă pe sensul opus, sistem care alternează.
Măsuri rutiere propuse de Ministerul Transporturilor
Se vor reduce semnificativ accidentele frontale cauzate de depăşiri neregulamentare pe DN 2 Bucureşti-Bacău, cea mai periculoasă şosea din ţară, pe DN 28 Târgu Frumos – municipiul Iaşi şi pe DN 1 C Cluj Napoca-Dej, a spus la Ministerul Transporturilor, Cristian Andrei, şeful Direcţiei de Siguranţă a Circulaţiei din cadrul Companiei de Drumuri.
„Pe DN 2 avem 292 de km unde s-ar putea face aceste măsuri, dar vă rog luați în considerare, noi vom face 2 + 1 doar în afara localităților, în localități mergem pe abordare 1 + 1, cu trasarea trecerilor de pietoni foarte riguroasă, iar pe DN 28 avem 67 de km, pe DN 1C e un sector mult mai scurt, de vreo 13 km. Acolo Clujul a fost mult mai curaj, și-au tras o linie continuă în loc de acea linie discontinuă care e pe DN 2 și se merge destul de civilizat. Acolo situația accidentologică nu este atât de gravă cum este pe DN 2”, a declarat Cristian Andrei.
Un astfel de proiect pilot a fost aplicat în 2019 pe DN 2, pe aproximativ 10 kilometri, între Bucureşti şi Urziceni cu rezultate foarte bune, potrivit RRA.