Din cuprinsul articolului
Pandemia a adus cu ea măsuri dure pentru limitarea răspândirii virusului. România a făcut un sacrificiu enorm din acest punct de vedere, implementând școala online.
Chiar autoritățile au recunoscut că școala online a fost un eșec. Din acest motiv, la începutul anului școlar, s-a făcut tot posibilul pentru a menține prezența fizică la cursuri.
Cât despre prezența în anul școlar anterior, aceasta lasă de dorit. Rata redusă de prezență a fost cauzată și de adaptarea dificilă la noua metodă, însă și de faptul că, în mediul rural, multe gospodării nu au acces la internet.
Fără acces la internet, elevii nu pot intra la cursuri, iar lacunele au fost însemnate, susțin experții.
România a înregistrat o prezență foarte scăzută în 2021
România se află pe lista țărilor în care prezența la cursurile online a scăzut în mod substanțial în 2021, afirmă Eurostat, organismul Comisiei Europene care se ocupă cu statistica.
Orele online au fost un eșec, iar elevii fie au refuzat să participe la cursurile organizate, fie nu au avut acces la internet.
Conform Eurostat, organismul Comisiei Europene care se ocupă cu statistica, doar 10% din adolescenții români de peste 16 ani au mărturisit că participă la orele online.
Sărăcia, un factor decisiv
Din nefericire, eșecul școlii online din țara noastră a fost cauzat de săcăria din mediul rural. În România, un sfert din gospodorii nu au acces la internet, astfel că elevii nu au putut fi activi la orele online.
Reamintim că la începutul lui februarie, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a explicat într-o emisiune TV că trecerea elevilor la orele online trebuie evitată deoarece „a fost un dezastru.” „Sunt state care nici nu prea le-au avut închise și bine au făcut”, a spus acesta, notează Capital.
Astfel, acesta a adăugat că șocolile vor rămâne deschise cu orice preț, deși vor exista cauzuri izolate de suspendare a cursurilor.