Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a decis să impună noi reguli pentru magazine, inclusiv pentru comerţul online din România pentru o mai bună informare a clienţilor.
Conform ANPC, fiecare magazin, punct de desfacere, punct de prezentare, etc. trebuie să afişeze următoarele informaţii:
- copie CUI
- „Această unitate este dotată cu casă de marcat fiscală conform Legii 116/2004, OUG 28/1999. Vă rugăm solicitaţi şi păstraţi bonul fiscal!”
- „Această unitate practică un adaos comercial ce se încadrează între: 0% – … %”
- copie extras ONRC cu punctul de lucru (unde este cazul)
- programul de lucru
- anunțul de atenționare a clienților referitor la obligația de respectare a prevederilor OUG nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale
- panou de înștiințare – obligatoriu în cazul lipsei autorizației de securitate la incendiu (se afișează în dreptul intrărilor în spatiile respective)
- plăcuță cu numerele de urgență 112 și 113
- „În această unitate fumatul este interzis!”
- „Interzis accesul cu animale!”
- – copie document de înregistrare sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor pentru unităţile de vânzare cu amănuntul, eliberat de DSVSA din judeţul respectiv
- copie dupa procedura de igenizare a magazinului
- copie declaraţii de conformitate
- autorizaţia de funcţionare emisă de primaria de resort
- poliţa de asigurare şi autorizaţia în cazul agenţiilor de turism
- afiș / semn prin care se înștiințează clienții că se acordă avans în numerar la terminalele de plată
- placheta ANPC cu măsurile de oprire temporară dispuse de către organele de control ale ANPC
Scopul amplasării acestor înscrisuri, la loc vizibil, în spaţiul de comercializare sau de prestare a serviciului, inclusiv a serviciilor turistice, de comercializare de pachete de servicii turistice sau bilete de avion, este acela de a înlesni accesul consumatorilor la inforrmaţii.
Regulile sunt valabile şi în cazul comercianţilor care administreaza site-uri de vânzari, preluare comenzi on-line şi / sau publicitate la produse şi / sau servicii, la servicii turistice, de comercializare de pachete de servicii turistice sau bilete de avion, inclusiv e-commerce.