Sari la conținut

Probleme cu cardul de sănătate! Care este răspunsul CNAS

Casa Națională de Asigurări de Sănătate a admis joi că există unele probleme reale de funcționare a sistemului cardului de sănătate, „cel mai frecvent” la furnizorii de servicii medicale care utilizează alt soft decât cel pus la dispoziție gratuit de instituție și a precizat că va găsi soluții pentru a le rezolva.

CNAS  i-a rugat pe cei care întâmpină astfel de probleme să contacteze centrul de asisență pentru rezolvarea problemelor în timp util. Cea mai frecventă problemă identificată în funcționarea cardului de sănătate a apărut la furnizorii de servicii medicale care utilizează alt soft decât cel pus la dispoziție în mod gratuit de CNAS. „Acesta a fost motivul pentru care CNAS a invitat dezvoltatorii de soft la o serie de întâlniri pentru a oferi detalii despre modul în care se poate realiza compatibilizarea softurilor achiziționate de furnizori cu sistemul cardului de sănătate”, se arată în comunicatul de presă, conform Agerpres.

„În această perioadă, prin eforturile comune ale caselor de asigurări și ale furnizorilor de servicii medicale, trebuie să ne asigurăm că nu creăm disconfort asiguraților care apelează la servicii medicale în perioada de demarare a cardului de sănătate”, a declarat președintele CNAS, Vasile Ciurchea, citat în comunicatul de presă.

Există furnizori care au ignorat astfel de probleme, însă Federația Națională a Patronatelor Medicilor de Familie a apreciat „greoi și defectuos” modul de

funcționare a sistemului informatic folosit în cazul cardului de sănătate și a acuzat „informatizarea agresivă impusă de Casa Națională de Asigurări de Sănătate”.Potrivit federației, de aproape două luni, medicii de familie lucrează cu cardurile, dar pe măsură ce tot mai mulți folosesc sistemul acesta se blochează, ajungând „să stea cu un pacient zeci de minute fără să poată să-i ofere acestuia serviciile medicale reale de care are nevoie”.

A.

Sursa – Agerpres

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Doctorul zilei whatsapp channel