Sari la conținut

Președintele Casei de Pensii: sunt 62.600 de cereri de recalculare a pensiilor. Câte vor fi revizuite?

Sursă: conferința de presă Ministerul Muncii

În cadrul unei conferințe de presă, Președintele Casei de Pensii a declarat că au fost primite 62.600 de cereri de recalculare a pensiilor. 2.853 de decizii urmează a fi revizuite în cel mai scurt timp, respectiv 0,062% din totalul celor trimise pensionarilor, a declarat marţi preşedintele Casei Naţionale de Pensii Publice (CNPP), Daniel Baciu.

Câte cereri de recalculare a pensiilor au fost depuse

„Deci avem la nivel naţional 49.000 de audienţe acordate de către conducerea Caselor teritoriale de pensii pentru clarificări asupra deciziilor de recalculare.

Pe lângă aceste audienţe, mai avem cereri de revizuire sau cereri de recalculare transmise în format letric, cât şi în format electronic la Casele Teritoriale de Pensie, în număr de 13.600.

Deci avem un număr de 62.600 de cereri pe care le-am avut fie prin audienţă, fie prin cale electronică pe care le-am primit în această perioadă din partea pensionarilor.

Din aceste 62.600 avem un număr de 2.853 de decizii de recalculare care colegii mei le-au analizat, urmează a fi revizuite în cel mai scurt timp posibil.

Este un procent de 0,062% la nivel naţional din numărul total de decizii de recalculare care au fost trimise către toţi pensionarii din sistemul public. Este un procent foarte mic”, a explicat Baciu.

El a subliniat că este vorba de nişte erori materiale care s-au făcut în diverse judeţe în ţară şi care vor fi revizuite astfel încât pensionarii să-şi primească „drepturile corecte, drepturile legale, drepturile legitime” care li se cuvin în baza noii legi a pensiilor, respectiv 360/2023.

pensie
Sursă foto: Media Flux

Termenul de contestare este de 45 de zile

În ceea ce priveşte termenul de contestare, preşedintele CNPP a precizat că acesta este foarte clar prevăzut în lege şi este scris şi în decizia de recalculare, fiind de 45 de zile de la momentul în care decizia a fost primită de către pensionar.

„Noi am făcut deciziile, vă spun din capul locului, nu pentru a fi contestate.

Am încredere în colegii mei, am încredere în profesionalismul colegilor mei că aceste decizii au fost corect făcute.

Avem acest procent de 0,062%. Este vorba de nişte erori materiale.

Zic eu că sunt normale şi fireşti la volumul de muncă care a fost în această perioadă.

Credeţi-mă că în casele de pensii au fost zile când s-a lucrat şi până la miezul nopţii şi la aceste erori materiale noi spunem că vom veni cu o soluţie şi în perioada imediat următoare, noi vrem ca în această lună să le soluţionăm pe toate pe care le-am depistat.

E posibil să mai fie. Noi avem şi control intern în cadrul fiecărei case teritoriale de pensii, iar aceste erori, dacă noi le depistăm, le facem automat din oficiu, nu mai trebuie să mai vină cineva să ne sesizeze”, a adăugat Daniel Baciu.

 

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Doctorul zilei whatsapp channel