Andreea Ciulac
Încă de la vârsta de nouă luni, oamenii sunt capabili să reproducă foneme (cele mai mici unități sonore de limbă) din sute de limbi diferite, au decretat terapeuții din toată lumea care au participat recent la Conferința Bilingvă organizată de Lycée Français de New York, o școală privată unde elevii învață atât în franceză, cât și în engleză.
“Părinții reacționează la aceste foneme, recunoscându-le pe cele din limba nativă și îi încurajează pe cei mici să dezvolte vocabularul în acestă direcție”, explică Elisabeth Cros, expert la Ecole Internationale din New York.
Potrivit lingviștilor, învățarea simultană a două limbi diferite poate fi un proces greoi pentru adulți, însă nu și pentru cei mici, pentru care învățarea este instinctivă. Mai mult, arată studiile, copiii poligloți sunt mai sociabili, mai creativi și se descurcă mai bine la școală decât colegii lor care vorbesc o singură limbă, mai ales când vine vorba de interpetarea simbolurilor matematice și culmea, chiar și în materie de muzică.
Iar faptul că în toată lumea există peste 6.500 de limbi diferite este un argument suficient de puternic pentru ca oamenii să nu se limiteze la a învăța doar una singură.