Sari la conținut

Pensionarii care își pot pierde pensia recalculată dacă nu prezintă un document esențial până în septembrie

pensie
Sursă foto: Biz
recalculare pensie

Hotărârea de recalculare a pensiei nu este unicul document de care pensionarii din România vor trebui să țină cont în perioada următoare. La puțin timp după primirea pensiilor recalculate, trebuie depus un document extrem de important.

Pensionarii primesc de două ori pe an un act important. În lipsa acestui document, ei nu își mai pot încasa pensia.

De aceea, Casele de Pensii trag un semnal de alarmă asupra importanței certificatului de viață, în special în condițiile în care au loc modificări majore odată cu intrarea în vigoare a noii Legi a pensiilor.

Pentru a beneficia de drepturi din partea Casei teritoriale de Pensii abilitate, un beneficiar nerezident este obligat să prezinte un certificat care să ateste că este încă în viață.

În conformitate cu vechea lege, certificatul în cauză trebuia să fie prezentat o dată pe an. De la 1 septembrie, data de intrare în vigoare a noii legi a pensiilor, acesta va trebui prezentat de două ori pe an.

„Pentru a beneficia de drepturile cuvenite din cadrul sistemului public de pensii, beneficiarii drepturilor bănești acordate de casele teritoriale de pensii stabiliți pe teritoriul altor state, denumiți în continuare beneficiari nerezidenți, au obligația de a transmite semestrial (…) un certificat de viață”, arată Legea 360/2023.

Pensionarii care își pot pierde pensia recalculată dacă nu prezintă un document esențial până în septembrie

În cazul beneficiarilor nerezidenți recenți, în cazul în care au trecut mai mult de 6 luni de la data depunerii cererii de pensie și data efectuării primei plăți a pensiei stabilite prin hotărârea de acordare a drepturilor de pensie, Oficiul Regional de Pensii competent va transmite o scrisoare de informare însoțită de hotărârea de acordare a drepturilor de pensie, un exemplar al certificatului de viață, urmând ca prima plată a drepturilor de pensie să se efectueze, în acest caz, după primirea exemplarului completat al certificatului, semnat și ștampilat, care atestă faptul că beneficiarul este în viață, scrie Newsweek.

Dacă beneficiarii nerezidenți și-au prezentat datele bancare curente direct la oficiul teritorial de pensii sau prin intermediul instituției de asigurări sociale din statul în care își au reședința în perioada de 6 luni menționată anterior, se anulează obligația de a confirma existența noilor beneficiari nerezidenți prin prezentarea unui certificat de viață.

Dacă aceste certificate nu sunt expediate până la datele stabilite, plata pensiei va înceta din luna următoare.

Etichete:

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Doctorul zilei whatsapp channel