Din cuprinsul articolului
Contextul pandemic actual a determinat autoritățile să adopte niște măsuri extreme, cu scopul de a opri răspândirea virusului. Printre aceste măsuri se află și suspendarea activițăților educaționale. Drept urmare, copiii și adolescenții au fost privați de interacțiunea cu apropiații și colegii lor, devenind din ce în ce mai puțin activi. Mihai Craiu, pediatru, vorbește despre efectele negative ale izolării asupra copiilor, încercând să evidențieze importanța redeschiderii școlilor.
Mihai Craiu, pediatru, a vorbit în exclusivitate pentru Digi24 despre efectele negative ale izolării asupra copiilor. Aceștia, se pare, sunt cei mai afectați de măsurile adoptate pentru a pune capăt pandemiei. Izolarea, distanțarea și lipsa de comunicare activă au fost evidente în comportamentul copiilor. Tot mai mulți părinți au apelat, de la începutul pandemiei, la psihologi. Aceștia au raportat schimbări de comportament, lipsă de motivație sau o atitudine diferită.
„Am văzut o mulțime de manifestări, de la leșin, ticuri, nevroze, importate fie de la bunicii cu care stau mult timp, fie de la lipsa socializării, fie pur și simplu de la excesul de ecrane. Pentru că trebuie să ne gândim și pe termen mediu: copiii care interacționează numai cu un device digital – și când nu le place ceva schimbă – au alt antrenament emoțional decât când au peer review, când trebuie să convingă alt copil. Deci pur și simplu le facem rău copiilor noștri expunându-i unui mediu steril de conflicte, de emoții pozitive, de tot ce se întâmplă în mod normal la școală sau la grădiniță”, explică Mihai Craiu, potrivit Digi24.
Ce simt copiii și ce a determinat schimbarea comportamentală?
„Această lipsă de mișcare și de interacțiune, toată această gimnastică emoțională pe care trebuie s-o avem când ne întâlnim cu mai mulți, pe care trebuie să-i convingem de ceva – să ne dea jucăriile lor, sau lucrurile lor, sau să facem ceva împreună – a dus la o aplatizare a rezonanței afective și au venit toate emoțiile negative, fie ale părinților care lucrau de acasă și le spuneau taci din gură, stai cuminte, n-am timp de tine acum, toate aceste chestii, chiar dacă nu au fost spuse… lipsa zâmbetului părintelui, chinuiala bunicului, toate astea s-au translatat afectiv la copil și nu e bine”, adaugă pediatrul.
Redeschiderea școlii, conform specialiștilor, este un element esențial în dezvoltarea copiilor. Aceștia își vor putea relua activitățile și îți vor recupera starea de spirit când vor interacționa conform normalității cu care erau atît de obișnuiți.