Sari la conținut

Poți circula dacă ai parbrizul spart? Ce prevede legislația românească? Toți șoferii ar trebui să știe aceste lucruri!

parbriz spart
Sursă foto: Europarbrize
Parbriz spart

Parbrizul este una dintre cele mai importante componente ale unei mașini, deoarece asigură protecția șoferului și a pasagerilor. Din păcate, acesta poate fi deteriorat în urma unor incidente aparent minore, cum ar fi o pietricică aruncată pe șosea sau o creangă de copac căzută. În astfel de situații, șoferul se confruntă cu o serie de întrebări, inclusiv dacă este sigur să continue să conducă cu un parbriz crăpat și ce riscuri implică acest lucru.

Legislația rutieră din România este foarte clară în ceea ce privește circulația cu parbrizul spart și stabilește un set de norme pe care șoferii trebuie să le respecte. În plus, există sancțiuni aspre pentru cei care ignoră aceste reguli, precum amenzi și puncte de penalizare înregistrate în sistemul de permise auto.

Codul Rutier pune accentul în mod clar pe siguranța circulației. Astfel, mașinile care prezintă avarii care pot influența negativ siguranța în trafic, precum probleme la sistemul de frânare sau de iluminare, nu sunt autorizate să circule până nu se remediază aceste defecte.

Nu doar sistemele de frânare și de iluminare sunt considerate critice în ceea ce privește siguranța circulației. ITP-ul acordă o mare importanță și altor aspecte, cum ar fi nivelul de poluare a mașinii, care nu trebuie să depășească o anumită limită, sistemul de frânare ineficient, defecțiunile la sistemul de iluminare, caroserie afectată de rugină, semne ale unui accident sau vizibilitatea oferită de parbriz. Prin urmare, conducătorii auto trebuie să ia măsuri pentru a preveni asemenea defecțiuni și să le remedieze înainte de a se aventura pe șosele.

Ce se întâmplă dacă ai parbrizul spart?

Parbriz spart
Sursă foto: Getty Images

Parbrizul este considerat o componentă de siguranță foarte importantă a mașinii. De aceea, atât la testele ITP, cât și pe șosea, autoritățile sunt atente la acest aspect.

Pe parbriz este interzis să lipești, de exemplu, obiecte, afișe sau folii care obturează vizibilitatea șoferului.

Aceeași situație este și dacă ai parbrizul spart. Pentru că prin acea zonă nu ai o vizibilitate optimă, nu vei trece de inspecția tehnică periodică decât dacă înlocuiești parbrizul, scrie ProMotor.

Dacă este vorba, însă, de o mică fisură sau un punct în care a sărit sticla, atunci nu ar trebui să fie o problemă pentru a trece de ITP. Condiția este ca această fisură să nu afecteze în niciun fel vizibilitatea șoferului.

Dar, în cazul în care avaria este una evidentă și ești oprit de un polițist pentru control, poți fi amendat. Conform legii, orice accident, chiar și unul minor, trebuie raportat, pentru a primi drept de reparație a mașinii.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Doctorul zilei whatsapp channel