Din cuprinsul articolului
Cazurile de agresiuni în școli, în creștere în România. Cum poate fi combătut bullying-ul? OMS trage semnalul de alarmă: ”România, pe locul trei în clasamentul european, când este vorba de abuzul în școli”.
Potrivit uni studiu realizat de mediaTRUST, bullyingul în școli este o problemă gravă cu care se confruntă multe comunități din întreaga lume. Fenomenul constă în comportamente repetitive de intimidare, violență sau agresiune verbală, fizică sau socială, perpetuate asupra unui elev sau a unui grup de elevi mai slabi, vulnerabili sau considerați diferiți.
Aceste comportamente pot duce la traume psihologice și fizice profunde, care pot avea efecte negative pe termen lung asupra victimelor. De asemenea, bullyingul poate afecta și performanța școlară și comportamentul elevilor, precum și relațiile dintre elevi și profesori.
„La nivel european, România se situează pe locul 3 în clasamentul celor 42 de țări în care a fost investigat fenomenul”, potrivit unui raport al Organizației Mondiale a Sănătății (OMS).
Din analiză reiese că bullyingul reprezintă o problemă gravă în școlile din România, cu o frecvență semnificativă în mediul online. În plus, majoritatea materialelor analizate prezintă cazuri de bullying fizic și verbal, dar și cazuri de cyberbullying. De asemenea, analiza a evidențiat că există o nevoie crescută de informare și educare a elevilor, părinților și cadrelor didactice în ceea ce privește prevenirea și gestionarea bullyingului.
”Violența în școli este în creștere”, arată rezultatele unei cercetări realizate de Fundația Terre des Hommes la finalul lui 2021 în mai multe școli din România, Republica Moldova și Ucraina.
OMS: ”România, pe locul trei în clasamentul european, când este vorba de abuzul în școli”
Mediatizarea subiectului bullying din școlile din România: Au fost monitorizate peste 800 de materiale jurnalistice, ceea ce se traduce prin faptul că audiența însumată a informațiilor despre fenomenul bullying a ajuns la fiecare român cel puțin o dată în decursul celor două săptămâni monitorizate (20,371,234 de contacte).
În urma cercetării efectuate de mediaTRUST pe parcursul a două săptămâni, s-a constatat că numărul de materiale jurnalistice referitoare la bullyingul din școlile din România a fost relativ scăzut, însumând 848 în total (materiale radio, televiziune, online, social media și presă scrisă).
Referitor la conținutul materialelor monitorizate, în mare parte acestea abordează problema exmatriculării elevilor în situații grave (cu posibilitatea reînscrierii), suspendării temporare sau pierderii bursei școlare.
Aceste sancțiuni au fost introduse prin votul majorității deputaților din comisia de specialitate a Camerei Deputaților, în proiectul legii învățământului, chiar dacă, printr-un act normativ aprobat anul trecut, elevii nu mai puteau fi exmatriculați din învățământul obligatoriu începând cu 1 septembrie 2022.
Această situație a provocat nemulțumirea Consiliul Național al Elevilor, care consideră că Ministerul Educației nu gestionează bine problema violențelor extreme din școli. Elevii sunt revoltati de reintroducerea posibilității de exmatriculare, considerând că această schimbare nu aduce niciun beneficiu și ar putea duce la o creștere a ratei de abandon școlar.
Concluzia studiului arată că fenomenul de bullying este o problemă gravă în școlile din România și un subiect încă sensibil în media românească. Analiza realizată de mediaTRUST a evidențiat că există o nevoie crescută de informare și educare a elevilor, părinților și cadrelor didactice în ceea ce privește prevenirea și gestionarea bullying-ului.
De asemenea, mass-media din România poate acorda mai multă atenție acestui subiect și poate ajuta la creșterea gradului de conștientizare a problemei și la încurajarea dezbaterii publice. Este important ca toți cei implicați să ia măsuri pentru a preveni și combate bullyingul, astfel încât elevii să se poată simți în siguranță și să poată beneficia de o educație de calitate.
Testul ce-ți arată care e riscul de deces în următoarele luni. Ne este vorba de…
Michel de Nôtre-Dame, cunoscut sub numele de Nostradamus, și-a publicat lucrarea „Profețiile” în 1555, o…
Horoscop 22 noiembrie 2024. ZODIA care are parte de o schimbare. Gemeni: astăzi, s-ar putea…
Un obicei simplu îmbunătățește sănătatea cognitivă și întinerește creierul. Timpul ne ajunge din urmă pe…
Potrivit unui nou studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea Loughborough, publicat în revista Temperature,…
Astrologii prezic un sfârșit de an încărcat de oportunități pentru un număr restrâns de privilegiați.…