Sari la conținut

NU mai are scăpare! Lovitură pentru Călin Georgescu

proceduri oficiale împotriva TikTok
Sursă foto: Stirile ProTV
Comisia Europeană a demarat proceduri oficiale împotriva TikTok

În colaborare cu alte organe judiciare, ANAF investighează finanțarea campaniei electorale a lui Călin Georgescu, promovată masiv pe TikTok. Bănuielile se axează pe utilizarea unor fonduri nedeclarate, după ce discrepanțe dintre rapoartele financiare oficiale și informațiile care apar în domeniul public au intrat în atenția Autorității Electorale Permanente.

ANAF face investigații privind finanțarea campaniei lui Călin Georgescu

Tanczos Barna, ministrul Finanțelor, a declarat joi seară, într-o intervenție la Antena 3 CNN, că ANAF cercetează modul în care a fost finanțată campania electorală a lui Călin Georgescu, care s-a derulat în special pe platforma TikTok.

„Este o investigaţie alături de organele judiciare, în care ANAF verifică modalitatea de finanţare a acestei campanii electorale”, a declarat ministrul Finanțelor.

Campania TikTok, sub lupa ANAF

Investigațiile derulate de ANAF acoperă atât sursele de finanțare, cât și modalitatea în care au fost utilizate fondurile în campania electorală a lui Călin Georgescu. Platforma principală de promovare a candidaturii a fost TikTok, prin intermediul căreia mesajele candidatului au fost răspândite masiv, ceea ce a contribuit la notorietatea acestuia și la accederea sa în cel de-al doilea tur al alegerilor prezidențiale.

Ministrul Tanczos Barna a precizat că, cu toate că ancheta este confidențială, poate fi confirmat faptul că se investighează modul în care și în ce fel au circulat bani din diverse surse pentru o campanie electorală în care domnul Călin Georgescu a jucat rolul principal.

Suspiciuni de nereguli în ceea ce privește declarațiile financiare

AEP a cerut ANAF să cerceteze dacă în campanie au fost utilizate fonduri nedeclarate, având în vedere neconcordanțele existente între declarațiile oficiale și informațiile care au apărut în spațiul public.

Conform rapoartelor depuse la AEP, Călin Georgescu a afirmat că nu a cheltuit niciun cent pentru promovare. Totuși, mai mulți influenceri au afirmat public că au fost plătiți pentru promovarea mesajelor candidatului, ceea ce ridică semne de întrebare privind sursele acestor plăți și posibilele sume nedeclarate, scrie Capital.

TikTok, principalul factor al campaniei

Campania lui Călin Georgescu a fost promovată masiv pe TikTok, o platformă frecventată de tineri, unde videoclipurile sale au obținut milioane de vizionări. Această strategie digitală agresivă a reprezentat un factor-cheie în sporirea popularității sale.

Totuși, prețurile acestei expuneri generează semne de întrebare. ANAF caută să determine dacă fondurile folosite au provenit sau nu din surse legale și dacă ele au fost declarate.

ANAF efectuează investigația în colaborare cu alte organisme judiciare, în scopul de a clarifica absolut toate aspectele legate de finanțarea campaniei.

Potrivit ministrului, amănuntele anchetei rămân confidențiale, însă concluziile anchetei ar putea să aibă implicații majore atât pentru candidat, cât și pentru reglementările în materie de transparență a finanțării campaniilor electorale.

Prisăcaru Theona

Mi-am descoperit pasiunea pentru jurnalism in urma cu mai mulți ani si pot spune ca profesia nu este deloc usoara, ci extrem de solicitanta, plina de dinamism, care aduce noi provocari in fiecare zi. Totodata, implica si o doza mare de responsabilitate. Va multumesc atat pentru aprecierile voastre, cat si pentru criticile constructive!

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Doctorul zilei whatsapp channel