Sari la conținut

Noi filmări dezvăluie amploarea imploziei submarinului Titan: ce au scos la iveală resturile descoperite pe fundul oceanului

Noi filmări ale rămășițelor submarinului Titan, făcute publice de Paza de Coastă a Statelor Unite, au scos la iveală amploarea distrugerii cauzate de implozia din iunie, care a dus la moartea celor cinci pasageri aflați la bord.

Paza de Coastă a publicat recent imagini inedite cu resturile submersibilului, care s-a prăbușit la mare adâncime în Atlantic. Imaginile dezvăluie locul final în care se află părți din Titan, inclusiv ușa și hubloul din față, aflate pe fundul mării, iar alte fragmente sunt vizibile îngropate în nisip, la câțiva metri distanță. Aceasta este doar o parte a resturilor, iar filmările anterioare arătau deja secțiunea din spate a submersibilului, cu conul de coadă ieșind din fundul oceanului la o adâncime de 3.775 de metri.

Pasagerii aflați la bord erau CEO-ul OceanGate, Stockton Rush, exploratorul britanic Hamish Harding, omul de afaceri britanico-pakistanez Shahzada Dawood și fiul său Suleman, alături de scafandrul francez Paul-Henri Nargeolet.

Deși implozia a fost fatală pentru toți cei aflați la bord, unele părți mari ale submersibilului au rămas relativ intacte, fapt ce a ridicat semne de întrebare. Profesorul de fizică Arun Bansil, de la Northeastern University, a explicat că, deși poate părea contrar intuiției, obiectele mari nu se dezintegrează în totalitate în timpul unei implozii.

„De exemplu, un vas de gătit sub presiune explodează de obicei cu capacul desprins, dar corpul rămâne intact. Același lucru s-a întâmplat și în cazul Titan, unde punctele slabe au cedat primele”, a explicat acesta.

Submersibilul Titan se afla în centrul unei investigații publice care a început pe 16 septembrie și care examinează cauzele dezastrului. Audierea a scos la iveală detalii îngrijorătoare despre construcția submersibilului, care nu era înregistrat, nu avea certificare și nu fusese supus verificărilor de către terți. De asemenea, s-a dezvăluit că unele părți ale corpului său fuseseră unite cu un adeziv, o practică neobișnuită pentru un astfel de vehicul.

David Lochridge, fostul director de operațiuni marine al OceanGate, a mărturisit că a avut „zero încredere” în construcția submersibilului și că a existat o presiune constantă din partea companiei de a lansa Titan cât mai repede pentru a genera profit.

Imaginile recente și mărturiile din cadrul audierii aduc în atenție problemele serioase legate de siguranța și construcția submersibilului, ridicând întrebări despre modul în care astfel de expediții comerciale sunt gestionate și reglementate.

Etichete:

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Doctorul zilei whatsapp channel