„Cetățenii/pacienții trebuie să înțeleagă că situația e mult mai grea la nivelul întregului spital, UPU fiind doar interfața. Este bine si corect față de pacienți și opinia publică să fie expusă problema sub toate aspetele, pentru a înțelege câtă presiune este pe cadrele medicale din Spitalul Județean, la ce efort sunt supuse zilnic.
Medicii noștri au ales să își continue activitatea, până la epuizare, când celelalte spitale anunțau simplu că nu pot acoperi gărzile și solicitau SJUP să preia cazurile. Nu sunt perfecți, pentru că sunt oameni, însă nu e corect să să fie aruncat în derizoriu efortul acestora, pentru că se vor demotiva și vor alege să plece spre spitale unde nu se muncește atât de mult.
SJUP este singura unitate de urgență din județ unde ajung toate cazurile grave și unde, de foarte multe ori, se adresează cazuri care nu reprezintă urgențe și care ar trebui să se adreseze medicilor de familie, fără a mai îngreuna, astfel, desfășurarea activității medicale din Unitatea de Primiri Urgențe.
Din dorința de a diminua aceste situații, în nenumărate rânduri, am prezentat cum arată o zi obișnuită la UPU. Doi-trei medici, în doar 12 ore, sunt nevoiți să acorde asistență medicală la peste 150 de pacienți. Nu doar în prima parte a zilei e extrem de aglomerat.
După ora 14, toate urgențele din județ ajung la Pitești. Luând în considerare și faptul că aceiași medici angajați în cadrul UPU asigură și activitatea SMURD, este firesc ca timpii de așteptare să crească, uneori, peste limita estimată.
Oamenii ar trebui să înțeleagă cu toții că la triaj sunt prioritizate cazurile care reprezintă urgențe. Dincolo de personalul care se ocupă de triajul celor care ajung în UPU, există afișe amplasate la loc vizibil cu timpii de așteptare, pacienților fiindu-le adus la cunoștință că sunt nevoiți să aștepte în funcție de gradul de urgență pe care îl reprezintă și prin fișa de prezentare.
De asemenea, având în vedere adresabilitatea crescută la toate cabinetele de specialitate din ASS, este imposibilă respectarea programărilor, de fiecare dată. Totul, nu din proastă organizare, cum mulți ar putea crede, ci tocmai din grijă pentru bolnavi, pentru a nu rămâne niciun pacient neconsultat /fără rețetă. Astfel, ținând cont că ASS e singura lor soluție, la îndemână tot timpul, medicii nu se limitează la programări, motiv pentru care apar aceste decalări, de care pacienții sunt informați verbal de personalul SJUP, pe timpul așteptării lor pentru vizita medicală.
Din grijă pentru pacienți și din respect pentru profesia pe care o exercită, medicii din întreg spitalul, nu doar din UPU, își vor continua activitatea ca până în prezent, deoarece pentru SJUP sănătatea oamenilor a reprezentat, reprezintă și va reprezenta preocuparea primordială.
O dovadă în plus a preocupării pentru sănătatea cetățenilor este și aceea că, la nivelul SJUP, având sprijinul CJ Argeș, se derulează și sunt în faze finale nu mai puțin de 5 investiții în infrastructura și aparatura medicală, pe lângă multe alte proiecte cu finanțare europeană, implementate/în curs de implementare, tot din aceeași grijă față de pacienți. Acestea sunt fapte, nu vorbe!
Ne dorim ca acțiunea domnului prefect să fie un succes și să determine întreprinderea demersurilor necesare pentru ca UPU și SJUP să își îndeplinească adevărata menire, respectiv aceea de a trata URGENȚELE REALE. Cu siguranță, atunci, pacienții nu vor mai fi nevoiți să aștepte conform procedurilor legale.
Îi mulțumim domnului prefect în avans și sperăm să se implice efectiv și constant în realizarea acestor deziderate atât de benefice pacienților. Mai bine mai târziu decât niciodată! Promitem să îi fim parteneri”, se precizează în comunicat.