Din cuprinsul articolului
Miercuri dimineață, un grav accident feroviar a avut loc pe Regionala Craiova, între haltele Mihăiești și Radomirești, în județul Olt, unde două trenuri de marfă private s-au ciocnit, iar un șef de tren a murit. Din primele informații, tragedia a fost cauzată de deraierea unui tren de marfă pe magistrala 100, iar un alt tren care venea din spate pe o linie separată a intrat în vagoanele deraiate.
Detalii despre accident
Accidentul a avut loc în jurul orei 10:45, în Halta de Mișcare Mihăiești, când un tren de marfă, aparținând companiei Rail Cargo, a deraiat pe firul I, iar vagoanele sale au acroșat locomotiva unui alt tren privat de marfă, operat de PINK, care circula pe firul II. Se pare că șeful de tren care a decedat se afla în spatele vagoanelor deraiate, conform primelor informații.
CFR Infrastructură a comunicat că circulația feroviară pe linia CF Mihăești – Radomirești (dublă electrificată) este oprită temporar din cauza deraierii celor două vagoane. Trenul Rail Cargo, care transporta 19 vagoane goale pe distanța Giurgiu Nord – Curtici, și trenul PINK, cu 19 vagoane Transcontainer, care circula pe ruta Curtici – Giurgiu Nord, au fost implicate în incidentul tragic.
Intervenția echipajelor de salvare
La locul accidentului s-au deplasat echipele ISU și comisiile de cercetare ale CFR SA și AFER, iar intervenția a fost susținută de echipe de salvare din cadrul Regionalei CF Craiova. Cinci echipaje SMURD, o autospecială pentru descarcerări grele, un container multirisc și trei autospeciale pentru intervenție și descarcerare au fost mobilizate pentru a salva victimele și a curăța zona accidentului.
Pentru repunerea pe șină a vagoanelor și locomotivei deraiate, a fost necesară intervenția unei macarale de mare tonaj (250 de tone), care a plecat de la București spre locul tragediei.
În urma accidentului, CFR Infrastructură a anunțat că accidentul feroviar va fi investigat de o comisie AGIFER, care va analiza cauzele și circumstanțele acestuia. De asemenea, mai multe trenuri de călători CFR au fost afectate de incident. Trenurile IR 1591 (în Măldăieni), IR 1823 (în Roșiori Nord) și R 9015 (în Drăgănești Olt) au fost oprite, iar pasagerii au fost transferați în alte mijloace de transport pentru a ajunge la destinație.
Moartea șefului de tren a lăsat un gol imens în comunitatea feroviară. Tragedia a fost resimțită de colegii acestuia și de întreaga echipă feroviară, care au lucrat împreună pentru a asigura siguranța pe drumurile feroviare.
Accidentul reprezintă un alt semnal de alarmă asupra siguranței traficului feroviar și va fi, fără îndoială, un subiect important în investigațiile care urmează.
Dumnezeu să-l odihnească în pace pe șeful de tren și să ofere sprijin familiilor celor implicați în această tragedie!