Categories: Ştiri sănătate

Mii de apeluri la 119,  în doar 5 zile de la lansarea liniei de urgență pentru copii. Peste 8.000 de copii victime ale violențelor în familie în 2020

Mii de apeluri la 119,  în doar 5 zile de la lansarea liniei de urgență pentru copii. Peste 8.000 de copii victime ale violențelor în familie în 2020.

Miercuri, 5 ianuarie, a fost lansat „telefonului copilului” – 119 -, la care pot suna copiii aflaţi într-o situaţie vulnerabilă, dar şi alte persoane care au cunoştinţă despre copii abuzați, exploatați sau supuși unei forme de violență.

Numărul scurt 119 este interconectat cu numărul de urgență 112 și vine într-o perioadă în care România se confruntă cu tot mai multe cazuri de abuzuri.

Mii de apeluri la 119,  în doar 5 zile de la lansarea liniei de urgență pentru copii

Mădălina Turza, consilier de stat şi omul care coordonează acest proiect, a precizat că orice om, un vecin, o persoană necunoscută, un copil, un părinte, cineva din familie, poate apela numărul 119, la orice oră din zi sau din noapte pentru a sesiza cazuri de abuz.

„Un exemplu concret, cel dramatic pe care l-am văzut, este genul de instrument care se adresează exact acestui tip de situaţii.

Orice om, un vecin, o persoană necunoscută, un copil, un părinte, cineva din familie, poate apela numărul 119, la orice oră din zi sau din noapte pentru a sesiza cazuri de abuz, de neglijare sau de exploatare.

Aici, operatorii de la cele 47 de direcţii de Protecţia Copilului din ţară vor răspunde non-stop şi vor vedea dacă e nevoie să trimitem în timp real o echipă mobilă, aşa cum s-a întâmplat în cazul micuţei de faţă, sau dacă este o situaţie care aduce atingere vieţii în momentul respectiv. Numărul care este interconectat cu 112 va sesiza autorităţile de aplicare a legii, în timp real.

S-au făcut mai multe traininguri cu operatorii cal center-ului din direcţiile de Protecţia Copilului, inclusiv de către specialiştii din Serviciul de Telecomunicaţii Speciale care au asigurat toată infrastrutura din spatele acestui număr, dar şi pregătirea lor este una specifică în domeniul Protecţiei Copilului.

Cine poate suna la 119

Apelurile din grijă pentru copii, aşa se numeşte această linie telefonică. Vor fi preluate cu prioritate, pentru că ştim că e vorba de copii şi trebuie intervenit în timp real. Fie că vorbim de un cetăţean care vede pe stradă un copil agresat sau forţat să cerşească, fie că vorbim de un vecin care ştie că într-o familie alăturată se întâmplă lucruri în neregulă cu copilul sau copiii respectivi, pot apela acest număr de telefon.

(…) Înainte de a scrie pe Facebook este important să sunăm acolo unde instituţiile şi specialiştii pot interveni în timp real. În ultimele zile au fost nenumărate apeluri telefonice, ce e drept mai mult de verificare şi de testare a numărului.

Oamenii au vrut să vadă cum funcţionează. În scurt timp, cu sprijinul specialiştilor de la STS vom ieşi cu statistici la zi şi cu cazuistică pe această problemă pentru că în România, fenomenul copiilor abuzaţi, maltrataţi, este mult mai mare decât cel raportat”, a declarat Mădălina Turza, pentru Antena 3.

În 2020 au existat peste 8.200 de copii victime ale violenţelor în familie sau în comunitate, iar în primele şapte luni ale anului 2021 peste 5.000 de copii au fost abuzaţi în familie sau în comunitate.

Ce se întâmplă în urma sesizărilor, potrivit STS

Începând din 5 ianuarie, apelurile care semnalează diferite situații ce afectează copiii sun preluate, 24 de ore din 24, de către consilierii specializați în asistență socială și protecția copilului.

  • În cazul situațiilor anunțate prin 119, dar pentru care este necesară intervenția imediată a Poliției sau a echipajelor medicale, operatorii direcțiilor de asistență socială și protecția copilului vor alerta Serviciul de urgență 112.
  • Totodată, potrivit acestui program, atunci când sunt cazuri de copii dispăruți, Poliția poate utiliza Sistemul de avertizare RO-ALERT, administrat din punct de vedere tehnic de către STS.
  • STS a întreprins demersuri împreună cu Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) și cu operatorii publici de telefonie mobilă pentru asigurarea cadrului legislativ și a gratuității apelurilor, precum și pentru a facilita transmiterea datelor geografice care permit alocarea cazurilor pe fiecare centru județean.
  • Pentru operarea consolelor de apel prin care se va oferi sprijin minorilor aflați în situații dificile, consilierii serviciilor de asistență socială au beneficiat de instruire tehnică din partea specialiștilor STS.

Recent Posts

Avertismentul unui medic: Acest tip de cartofi te pot ucide. Cum îi recunoști

Un medic din Singapore trage un semnal de alarmă cu privire la consumul de cartofi…

2 minute ago

Angela Similea și-ar fi pierdut casa din cauza datoriilor. Unde a ajuns să locuiască artista

La 78 de ani, Angela Similea trece printr-o perioadă dificilă. După moartea celui de-al patrulea…

31 de minute ago

Dana Budeanu s-ar fi căsătorit în secret cu fiul unui politician influent

Potrivit unei serii de dezvăluiri surprinzătoare Dana Budeanu, cunoscută pentru opiniile sale controversate, ar fi…

o oră ago

Trucul care te ajută să previi formarea mucegaiului în borcanele de zacuscă

Zacusca ta se poate menține proaspătă mai mult timp! Află cum să previi formarea mucegaiului…

2 ore ago

Aceste pensii vor fi recalculate după o nouă formulă – ce sume vor primi în plus beneficiarii

Parlamentul a adoptat o nouă formulă de recalculare pentru pensiile militare, promițând creșteri semnificative pentru…

2 ore ago

Spitalul Județean Mehedinți, judecat pentru ucidere din culpă

La cinci ani de la decesul unui pacient internat în secția de terapie intensivă, Spitalul…

3 ore ago

Citeste si: