Din cuprinsul articolului
Instanța de judecată a decis în cazul medicului din Gorj a cărui copil a murit la naștere. Instanța de judecată a stabilit că neintervenția medicului ginecolog la naștere a dus la moartea copilului, iar părinții trebuie să primească în schimb compensații materiale în valoare de 200.000 de euro. Decizia este definitiva.
După 8 ani de tratamente și încercări, o familie de tineri din Târgu Jiu a reușit să aibă propriul copil. Se întâmpla în urmă cu 9 ani. La naștere fetiței, mama a venit la spitalul din Targu Jiu să fie ajutată. Medicul de gardă i-a recomandat naștere normală, refuzând categoric cezariana. Din păcate, neintervenția chirugicală a dus la moartea copilului.
Părinții s-au adresat organelor de anchetă, iar mai multe expertize medicale au arat că fetia era perfect sănătoasă, ea murind prin asfixiere, potrivit EuropaFm.
Judecătorii au decis că acesta este un caz de malpraxis, iar părinții trebuie să fie despăgubiți cu suma de 200.000 de euro. Tot judecătorii au decis ca suma să fie împărțită: jumătate din acesta să fie achitată de firma de asigurare, iar cealaltă jumătate de medic.
Însă acesta a decedat chiar în timpul procesului, astfel încât magistrații au stabilit ca cei 100.000 de euro să fie achitați de fiica medicului, in calitate de Moștenitor. Decizia judecătorilor a fost pronunțată de Curtea de Apel din Craiova și este definitivă.
Care este procedura pentru a reclama un caz de malpraxis?
Pentru a reclama un caz de malpraxis, pacientul poate sesiza:
Comisia de monitorizare şi competenţă profesională pentru cazurile de malpraxis din cadrul Direcției de Sănătate Publică;
- Administraţia unității sanitare, pentru o răspundere în baza Codului Muncii;
- Colegiul Medicilor, pentru o răspundere disciplinară;
- Procuratura, pentru răspundere penală, în baza Codului Penal;
- Instanța de judecată, pentru răspundere civilă, în baza Codului Civil.
- În cazul sesizării procuraturii sau instanței de judecată cu privire la eroarea profesională, pacientul sau familia acestuia poate cere daune materiale sau morale.
În cazul în care pacientul alege să sesizeze Comisia din cadrul Direcției de Sănătate Publică, aceasta va desemna un grup de experţi, în vederea analizării documentelor medicale şi audierii persoanelor implicate. În final, Comisia va emite o decizie care va stabili existenţa sau nu a cazului de malpraxis – această decizie va putea fi atacată în instanţă de pacient, asigurator şi/sau medic.
În cazul în care pacientul optează să sesizeze direct instanţa de judecată, analizarea cazului de malpraxis se va realiza exclusiv de către instanţă, care va administra probele pe care le va considera necesare, inclusiv expertiza de specialitate, care se dispune în majoritatea cazurilor de acest gen.
Soluţionarea cazurilor de malpraxis
În urma sesizării cazului de malpraxis la Direcția de Sănătate Publică, Comisia de monitorizare şi competenţă profesională pentru cazurile de malpraxis desemnează un expert/grup de experţi care întocmeşte un raport asupra cazului, pe baza căruia Comisia va lua decizia.
În cazul în care pacientul sau oricare dintre părţile implicate nu este de acord cu decizia Comisiei, o poate contesta la instanţa de judecată în raza căreia a avut loc actul de malpraxis reclamat, în termen de 15 zile de la data comunicării deciziei.
În cazul în care pacientul, medicul și asiguratorul își doresc să evite comisiile medicale, Colegiul medicilor, procuratura și judecătoria, aceștia pot apela la un mediator pentru a ajunge la un acord reciproc avantajos.