Din cuprinsul articolului
Piloții români de la compania Tarom au reclamat firma de catering, care ar fi livrat mâncare alternată în timpul zborului pe ruta Amsterdam – Otopeni. În urma unui control realizat de ANSVSA, furnizorul de alimente a fost sancționat și s-au găsit și alte nereguli.
Potrivit unor piloți de linie care au dorit să le fie păstrat anonimatul, în data de 23 ianuarie toate cursele Tarom au primit catering etichetat cu o dată care atestă expirarea lui de peste o zi. Cateringul era destinat atât pentru pasagerii claselor economic și business, cât și personalului navigant, potrivit Adevărul.
Pe lângă asta, apa destinată piloților și pasagerilor era transportată în căruciorul folosit de obicei în scopul transportării gunoiului.
Potrivit surselor menționate, compania care asigură cateringul în avioane a declarat, în urma scandalului provocat, că ar fi fost vorba despre o etichetare greșită.
„Sandviciurile sunt vopsite cu gelatină pentru înfrumusețare, iar peste stratul de gelatină (interzisă în alimentația piloților în timpul zborului deoarece fermentează) este pusă o jumătate de roșie cherry care va furniza rapid germeni de mucegai în interiorul pungii de plastic în care se află sandviciul respectiv.
Este furnizat un platou cald cu o omletă cu spanac la cursele de seară și de noapte, deși oul și produsele derivate sunt excluse din alimentație după orele 16.00. Ambalajele unor produse vândute la bord cedează din cauza presiunii din interiorul aeronavelor (fapt constatat și fotografiat de către însoțitorii de bord).
Salatele au incluse sosurile înainte de ambalarea lor (lucru interzis în cazul servirii lor la peste 30 de minute de la momentul preparării acestora – să nu uităm că producătorul le garantează, nu se știe în ce baza legală, două zile!) ceea ce face că să se altereze foarte repede”, se afirmă în sesizarea făcută de piloți către conducerea Tarom și către ANSVSA.
Aceștia mai spun și că în urma acestor probleme s-au înregistrat cazuri de piloți care ar fi suferit în timpul zborului, după consumul acestor produse, diaree și dureri de stomac.
Răspunsul ANSVSA la controlul efectuat în urma sesizării
O echipă a Serviciului Control Oficial Siguranța Alimentelor din cadrul ANSVSA a făcut un control la firma care asigură mâncarea piloților și a constatat nereguli importante.
„Având în vedere sesizarea call center ANSVSA nr. 22/23.01.2023, înregistrată la DSVSA Ilfov cu nr.161/24.01.2023, prin care semnalați faptul că unitatea SC UPLIFT AIRPORT SERVICES SRL, livrează preparate culinare neconforme și cu termenul de valabilitate depășit, vă comunicăm următoarele:
În data de 24.01.2023, o echipă de inspectori din cadrul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranță Alimentelor llfov, s-a deplasat la unitatea SC UPLIFT AIRPORT SERVICES SRL, din localitatea Otopeni, Calea Bucureștilor nr. 224Z, incinta Aeroport Henri Coandă , județ Ilfov, unde s-a constatat că unitatea nu respectă normele sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor în vigoare.
Conform celor constatate, unitatea a fost sancționată contravențional conform HG 984/2005, cu modificările și completările ulterioare”, este răspunsul ANSVSA.