Din cuprinsul articolului
Măsurile necesare pentru a limita răspândirea coronavirusului, precum izolarea, au determinat modificări de comportament în rândul elevilor. Deși majoritatea se bucură de revenirea la normalitate și la școala fizică, un număr semnificativ de tineri s-au adaptat la cursurile online și preferă această metodă de învățare.
Izolarea a provocat diferite manifestări și modificări în comportamentul copiilor și tinerilor. În timpul pandemiei, aceștia au fost nevoiți să renunțe la viața normală și la socializare. Drept urmare, anumiți tineri au suferit stări emoționale negative, au dezvoltat depresie și alte probleme de comportament.
Izolarea, lipsa comunicării directe cu profesorii şi colegii din sistemul şcolii online a determinat modificări de comportament în rândul elevilor, sunt de părere consilierii şcolari.
În judeţul Vrancea, cei mai mulţi elevi se declară adepţi ai venitului la şcoală, pentru că pot înţelege altfel ceea ce explică profesorii, se pot întâlni cu alţi colegi şi îşi pot relua obiceiurile sociale. Pe de altă parte însă, cadrele didactice şi consilierii şcolari spun că efectele „şcolii online” se simt prezente în atitudinea copiilor şi tinerilor, anunță Rador.
Pentru unii, școala online a însemnat și mai bine de şapte ore petrecute zilnic în fața ecranului telefonului sau computerului, iar utilizarea tehnologiei și a mijloacelor online de comunicare pe o perioadă îndelungată nu a fost deloc comodă, chiar și pentru tânăra generație.
Pentru o parte a elevilor, mai ales pentru cei care locuiesc în mediul rural, lipsa internetului sau calitatea slabă a semnalului a însemnat de la chinul de a înțelege explicațiile profesorilor, la imposibilitatea de a participa la ore.
Izolarea, lipsa comunicării directe cu dascălii și colegii din sistemul școlii online a determinat modificări de comportament, așa că și revenirea la orele în sistem clasic ar trebui să aibă în vedere toate aceste schimbări.
„Majoritatea copiilor au fost nemulțumiți că s-au întors la școală, din păcate. Şi-ar fi dorit în continuare să stea în online, din cauza faptului că au pierdut ritmul. Mulți dintre ei consideră că au lacune acum în cunoștințe, mulți consideră că s-au descurcat mai bine în online decât față în față și cred că și reticența această de a veni la școală, pe de-o parte, ni se datorează nouă, cadrelor didactice, care, poate, într-un fel sau altul, le-am transmis că venind la școală, trebuie să recuperăm tot ce am pierdut în online”, explică Liliana Mihai, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Vrancea.
Horoscopul zilei de marţi, 5 noiembrie 2024, anunţă momente dificile pentru unii nativi ai zodiacului.…
Folosiți o sticlă de apă? Dacă da, câte bacterii se ascund în ea? S-ar putea…
Senatul României a aprobat un proiect de lege inițiat de Guvern care prevede reglementarea unor…
Acest ceai, preparat din fructele bogate în vitamine și minerale ale cătinei, este recomandat în…
Autorităţile medicale sunt în alertă, după ce în Italia s-a înregistrat primul caz de gripă…
Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii „Grigore Alexandrescu” din București va efectua gratuit pe data…