Din cuprinsul articolului
Măsurile necesare pentru a limita răspândirea coronavirusului, precum izolarea, au determinat modificări de comportament în rândul elevilor. Deși majoritatea se bucură de revenirea la normalitate și la școala fizică, un număr semnificativ de tineri s-au adaptat la cursurile online și preferă această metodă de învățare.
Izolarea a provocat diferite manifestări și modificări în comportamentul copiilor și tinerilor. În timpul pandemiei, aceștia au fost nevoiți să renunțe la viața normală și la socializare. Drept urmare, anumiți tineri au suferit stări emoționale negative, au dezvoltat depresie și alte probleme de comportament.
Izolarea a provocat modificări de comportament în rândul elevilor
Izolarea, lipsa comunicării directe cu profesorii şi colegii din sistemul şcolii online a determinat modificări de comportament în rândul elevilor, sunt de părere consilierii şcolari.
În judeţul Vrancea, cei mai mulţi elevi se declară adepţi ai venitului la şcoală, pentru că pot înţelege altfel ceea ce explică profesorii, se pot întâlni cu alţi colegi şi îşi pot relua obiceiurile sociale. Pe de altă parte însă, cadrele didactice şi consilierii şcolari spun că efectele „şcolii online” se simt prezente în atitudinea copiilor şi tinerilor, anunță Rador.
Școala online a dus la scăderea performanțelor școlare, sunt de părere atât cadrele didactice, cât și elevii și părinții, iar revenirea la cursuri prin sistem față în față a fost așteptată de cei mai mulți.
Pentru unii, școala online a însemnat și mai bine de şapte ore petrecute zilnic în fața ecranului telefonului sau computerului, iar utilizarea tehnologiei și a mijloacelor online de comunicare pe o perioadă îndelungată nu a fost deloc comodă, chiar și pentru tânăra generație.
Pentru o parte a elevilor, mai ales pentru cei care locuiesc în mediul rural, lipsa internetului sau calitatea slabă a semnalului a însemnat de la chinul de a înțelege explicațiile profesorilor, la imposibilitatea de a participa la ore.
Izolarea, lipsa comunicării directe cu dascălii și colegii din sistemul școlii online a determinat modificări de comportament, așa că și revenirea la orele în sistem clasic ar trebui să aibă în vedere toate aceste schimbări.
„Majoritatea copiilor au fost nemulțumiți că s-au întors la școală, din păcate. Şi-ar fi dorit în continuare să stea în online, din cauza faptului că au pierdut ritmul. Mulți dintre ei consideră că au lacune acum în cunoștințe, mulți consideră că s-au descurcat mai bine în online decât față în față și cred că și reticența această de a veni la școală, pe de-o parte, ni se datorează nouă, cadrelor didactice, care, poate, într-un fel sau altul, le-am transmis că venind la școală, trebuie să recuperăm tot ce am pierdut în online”, explică Liliana Mihai, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Vrancea.