Din cuprinsul articolului
Imaginile care au emoționat internetul: un curier livrează mâncarea cu copilul în brațe. Imaginea dragostei supreme a părintelui care face livrări cu copilul brațe.
Postarea de pe TikTok a devenit în scurt timp virală, iar valul de simpatie s-a transformat într-un tsunami către comapania-angajatoare. redăm doar câteva dintre mesajele transmise către Glovo:
Cunoaște cineva persoana? Vreau să ii fac un cadou frumos
@Glovo România 😀 aveți un angajat care merită o mărire de salariu ✨
Alții nu plătesc nici 300 de ron pentru “ a fi “ tată 🙁 tot respectul
Si fostul meu sot ia copilul cu el ca sa petreacă timp cu el 🙂
și eu îl duc cu mine la muncă
Bucureștiul, dar și alte mari orașe din România mișună de curieri Glovo sau Tazz, iar din ce în ce mai mulți tineri sunt tentați de un astfel de job, mai ales că au fost zvonuri cum că veniturile sunt foarte consistente.
Un curier Glovo a postat un videoclip pe TikTok, pentru a le explica oamenilor cum stă treaba, de fapt.
Un curier trebuie să aibă telefon de tip smartphone, mașină, scuter sau bicicletă și să aibă „chef de plimbare și zâmbete la purtător”.
Înscrierea se face în maxim 24 de ore, contractul de muncă este de 4 sau 8 ore, iar plata se face în general în ziua de miercuri.
„Venituri motivante, seriozitate de ambele părți, care naște o colaborare de succes”, este descrierea locului de muncă, cel puțin „pe hârtie”.
Programul este unul flexibil, trebuie doar să selectezi intervalele orare în care vrei să lucrezi.
Un curier Glovo a decis să împărtășească mai multe detalii cu utilizatorii TikTok, despre această ”râvnită meserie”.
Dacă mulți credeau că te poți îmbogăți lucrând ca și curier Glovo, ei bine, lucrurile nu stau chiar așa.
„Haideți să vă arăt cât se câștigă la Glovo într-o zi bună! A trebuit să îmi dedic 11 ore și în 11 ore am lucrat efectiv 4 ore și jumătate, dar atenție, taxele sunt pe minim 8 ore. Așa a vrut Ciolacu. Am mai spus-o și o repet, contractele de muncă trebuie să fie pe minim 4 ore, demonstrând și pe propria răspundere unui inspector de la forțele de muncă.
Deci, tu muncești în jur de 4 ore pe zi, azi e o excepție că mi-am luat 11 ore. De regulă îmi iau mult mai puțin, adică 8-9 ore, deci nu se lucrează chiar 11 ore. Acum vă arăt cât am făcut cu toate taxele și cheltuielile. În aplicație am făcut 236 de lei, asta e o zi bună”, a explicat utilizatorul TikTok.
Printre altele, făcând un calcul, la final de zi, după ce a dedicat 11 ore livrărilor de mâncare, curierul a rămas cu 101 lei.
„Deci 236 și am făcut niște calcule anterioare cu tot cu dura biciclitei și folosesc și mașină, dar acum vorbesc doar de bicicletă și taxe la stat. Înseamnă 135 lei, deci banii mei curați, 101 lei, și asta e o zi bună după ce mi-am dedicat 11 ore. Asta înseamnă 9 lei pe oră. Deci, 9 lei pe oră, curați, se câștigă într-o zi aproape ideală la Glovo, în Craiova.
Asta pentru cei care ne invidiază. În realitate se câștigă mai puțin că nu poți să tragi atât, și tot acest lucru se datorează abuzului statului care ne suprataxează. Eu trebuie să îmi iau 11 ore ca să îmi rămână și mie 100 lei, într-un caz fericit, e inuman. Aceste legi sunt cretine și făcute de niște oameni care nu au muncit cinstit în viața lor”, a mai spus acesta.
Sectorul livrărilor la domiciliu de mâncare este în continuă creștere în România, chiar dacă nu mai este pandemie, iar românii nu mai sunt obligați să stea acasă. Companiile din domeniu au înregistrat un record de activitate.
Tazz, platformă deținută de grupul eMAG, a fost în 2020 cea mai descărcată aplicație de alimentație și băuturi de la noi din țară, de 1,2 milioane de ori, în vreme ce valoarea bunurilor tranzacționate a crescut de 6 ori față de 2019, potrivit companiei.
În 2021, numărul clienților a crescut de cinci ori, iar numărul firmelor listate pe platformă s-a dublat, din pricina pandemiei.
Eliminarea restricțiilor nu a însemnat o revenire la starea anterioară, Tazz înregistrând ulterior creșteri de două cifre.
„Creșterea care aduce un maxim istoric în 2023 este la nivelul numărului de parteneri înregistrați în platformă, în creștere cu 27% față de aceeași perioadă a anului precedent. O altă creștere semnificativă a venit din zona de retail (+37% de la un an la altul), în timp ce partenerii din categoria de restaurante au crescut cu 27%. Un progres vizibil se resimte și pentru zona de produse nonalimentare, din categoria supermarket, unde numărul de comenzi a crescut cu 50% de la un an la altul”, a dezvăluit compania, pentru Libertatea.
Testul ce-ți arată care e riscul de deces în următoarele luni. Ne este vorba de…
Michel de Nôtre-Dame, cunoscut sub numele de Nostradamus, și-a publicat lucrarea „Profețiile” în 1555, o…
Horoscop 22 noiembrie 2024. ZODIA care are parte de o schimbare. Gemeni: astăzi, s-ar putea…
Un obicei simplu îmbunătățește sănătatea cognitivă și întinerește creierul. Timpul ne ajunge din urmă pe…
Potrivit unui nou studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea Loughborough, publicat în revista Temperature,…
Astrologii prezic un sfârșit de an încărcat de oportunități pentru un număr restrâns de privilegiați.…