Conform Cegedim, companie de cercetare de piață, GlaxoSmithKline (GSK) a pierdut în ultimul deceniu jumătate din cota de piață pe piața din Romania, pe segmentul de vânzări de medicamente.
GSK a intrat pe piața locală de medicamente începând din anii 90 prin fabrica europharm din Brașov. Majoritatea produselor GSK sunt medicamante care inovatoare care nu pot fi achiziționate de pacienți, prețul acestora fiind unulridicat. „Pentru noi, o companie de medicamente inovatoare, blocarea listei de produse compensate a avut un impact semnificativ asupra oportunităților de a duce noi produse pe piață timp de șase ani. În plus, schimbarea strategiei noastre globale a condus la transformări importante în modul de afaceri a GSK și în portofoliul nostru de produse. De exemplu, în ultimii ani am renunțat la anumite portofolii, precum antitrombotice, vitamine și produse oncologice” a spus Petru Gradinaru, corporatte affairs and communication manager al GSK, citat de Ziarul Financiar.
În 2015, GSK a ajuns la o cotă de piață de 4,3% din vânzările toatale de medicamente de 11, 7 mil.lei. In anul 2006, piața de medicamente era de trei ori mai mică și GSK era lider.
La sfârșitul anului 2015 GSK a închis fabrica Europharm. GSK caută un cumpărător pentru terenurile și clădirile în care funcționa fabrica. Aceasta a fost ani la rând unul dinre cei mai mari exportatori, chiar și în anul 2015 ocupând poziția 59.
Cancerele denumite în mod colectiv cancere ale capului și gâtului se dezvoltă de regulă în…
În conformitate cu US National Library of Medicine, Medline Plus, demența este o afecțiune care…
Gala Performerilor în Sănătate este unul dintre evenimentele de amploare pe care revista Capital le…
Înconjurată de mister și teamă, vrăjitoria sau magia neagră a fascinat și a îngrozit culturi…
De data aceasta, meteorologii ANM au avut dreptate și, efectiv, de miercuri seara condițiile meteorologice…
Astrologii nu au vești bune pentru noi, cel puțin în ceea ce privește următoarele zece…