Din cuprinsul articolului
Farmaciile online, profituri uriașe în perioada pandemiei. În top s-au situat produsele pentru imunitate, dermatocosmeticele și medicamentele fără prescripție.
Vrând nevrând, pandemia a accelerat procesul de digitalizare a industriei de sănătate. Companiile medicale și de pharma au fost nevoite să răspundă la distanțarea socială printr-o apropiere virtuală fără precedent față de pacienți.
Farmaciile online, profituri uriașe în perioada pandemiei
Prin urmare, companiile din industria de sănătate care au mizat pe digitalizarea serviciilor au obținut în 2020 o creștere a vânzărilor chiar și de 1.373%.
„Farmaciile care și-au digitalizat serviciile în ultimul an și-au crescut vânzările cu până la 1.373%. Printr-o investiție ce a putut varia între 10.000 și 100.000 de euro, farmaciile au câștigat un nou
canal de vânzări, și-au extins orele de program, și-au eficientizat resursele de lucru și s-au adaptat la noua generație de client și la contextul crizei sanitare.Însă, chiar și după ce vom depăși pandemia COVID-19, clientul va continua să se bucure de avantajele cumpărăturilor online. Astfel încât digitalizarea serviciilor reprezintă o investiție profitabilă nu doar pentru realitatea de azi cât și pentru cea de mâine,” a declarat Bogdan Dumitrescu, CEO HTSS, lider național.
Ce tipuri de medicamente comandă online românii?
În ultimul an și jumătate, în topul medicamentelor comandate online de către români s-au situat produsele de creștere a imunității, dermatocosmeticele și medicamentele care pot fi achiziționate fără prescripție.
„Rata de conversie a unei farmacii online este de aproximativ 80%, după o creștere cu 200% în 2020. Totuși, este foarte important de reținut că o farmacie online nu vinde de la sine ci necesită aceeași implicare ca și o farmacie fizică.
Pe de altă parte, în cazul unei farmacii online, o anumită strategie de vânzare poate fi urmărită și adaptată în timp real, pentru a maximiza încasările. Tocmai de aceea, soluția noastră, DataKlas Pharmaceutical, a reușit să se impună atât pe piața autohtonă cât și în străinătate, având o cotă de piață de peste 30%,” adaugă Bogdan Dumitrescu.
DataKlas Pharmaceutical, soluție software folosită de peste 2.400 de unități farmaceutice HTSS dezvoltă soluții software pentru IMM-uri și corporații din România și alte 10 țări din Europa de Vest ce activează în domenii diverse, de la healthcare și retail și până la logistică și financiar.