Din cuprinsul articolului
Eva Pavel este consilier medical de 10 ani. Pentru mulți oameni, ea este un “înger salvator”. Femeia își trăiește viața mai mult prin spitalele din țară și străinătate și încearcă să ajute oamenii care au probleme serioase de sănătate.
Povestea ei este emoționantă! Pe Eva Pavel am gasit-o la Istinye University Hospital, in Istanbul, unde ne-a oferit un interviu în care ne-a povestit prin ce dramă a trecut și cum a ales acest job.
Doctorul Zilei: Ești consilier medical. Cum ai ajuns să faci asta și ce înseamnă practic această titulatură? Care este rolul tău, mai exact? De câți ani faci asta?
Eva Pavel, consilier medical: Activitatea în acest domeniu am început-o în urmă cu 10 ani când am fost nevoită să găsesc soluții medicale în străinătate pentru tatăl meu. Nu a fost ușor. Nu mi-am propus să activez în acest domeniu, nici nu știam că există. Am construit totul pe baza a ceea ce am trăit eu în acele momente și pe tot ce am făcut pentru tatăl meu. Cunosc disperarea familiilor care caută soluții ca cei dragi să supraviețuiască sau să găsească soluții moderne de tratament. Am trăit frica lor, știu exact ce înseamnă să acționezi la disperare, am trăit frica de necunoscut și frica că îl pierd pe tata. Aceasta a fost bază activității mele și acesta este motivul pentru care activez în acest domeniu, iar eu mă regăsesc în fiecare apel pe care îl primesc pentru a facilita accesul oamenilor bolnavi la spitalele din străinătate. Tot acesta este și motivul pentru care am pretenții foarte mari de la oamenii din echipa mea.
Opinii medicale gratuite și acces la medici de top
Rolul meu de consilier medical este de a facilita accesul românilor la serviciile medicale ale spitalelor din străinătate. Serviciile mele de consiliere nu generează costuri suplimentare pentru români. Cu sau fără mine, un român plătește la spital aceeași sumă pentru investigații sau tratamente. Rolul meu este de a-i ajuta pe români să primească opinii medicale gratuite, să aibă acces la medici de top în medicina modernă, să obțină programări într-un timp foarte scurt la acești profesori și la centre medicale de excelentă existențe în străinătate.
Doctorul Zilei: Spre exemplu, un român, dorește să se trateze în străinătate. Te contactează, îți dă dosarul cu analize, investigații făcute în România, care este pasul următor? Cât trebuie să scoată românul din buzunar pentru ajutorul pe care i-l oferi?
Eva Pavel: Procedura este una simplă, rapidă și foarte eficientă pentru români. Ei îmi trimit dosarul medical, cu toate investigațiile efectuate. Dosarul respectiv îl trimit la unul sau mai multe spitale în țări diferite, în funcție de diagnostic și de cerința pacientului. Acest dosar este analizat de medicii din străinătate, iar dânșii îmi trimit a două opinie pentru pacient. În baza răspunsurilor primite, pacientul este cel care decide dacă merge sau nu la medicii respectivi, eu prezentând pacientului toate informațiile: opinia medicilor, centrul medical, cv-urile medicilor care au oferit opinie asupra schemei de investigații sau opinii cu privire la tratament.
În cazul în care pacientul decide să meargă la un spital din străinătate, intrăm practic în a doua etapă: obțin programările la spital, informez pacientul cu privire la costurile pe care le va avea la spital pentru procedurile medicale, mă asigur că are transfer gratuit de la aeroport /spital/hotel și invers, îi transmit o listă de hoteluri din care alege unde să îi fac rezervare pe un număr de zile pe care-l recomandă medicul să rămână în țara respectivă, mă asigur că la spital pacientul este așteptat de către un translator vorbitor de limbă română, pentru a nu întâmpina bariere de comunicare cu echipa medicală.
Fără costuri suplimentare
După tratament, la întoarcerea în țară, de cele mai multe ori rămânem în legătură strânsă. Pe lângă partea emoțională care ne leagă, pacientul dorește regulat sfaturi din partea medicilor din străinătate la care s-a tratat. Acest lucru este posibil prin intermediul meu, eu având acces mult mai rapid la medicii și clinicile respective. Sunt o serie de analize de control pe care românii le fac în țară, după tratamentele urmate în străinătate, iar rezultatul analizelor respective le transmit și medicilor din străinătate care monitorizează pacientul român, de la distanță, dacă pacientul dorește acest lucru.
Toate aceste servicii de consiliere pe care eu le ofer românilor, nu generează costuri suplimentare pentru ei și aduc o serie de beneficii, mult mai mari decât cele pe care le obțin pacienții care aleg să acceseze un spital fără ajutorul unui consilier.
Doctorul Zilei: Cu câte spitale din Turcia lucrezi?
Eva Pavel: La acest moment reprezint spitale din diferite țări: Turcia – 6 spitale cu specializări diferite, Austria – 3 spitale, Grecia – 2 spitale din orașe diferite, Italia, Elveția.
Servicul meu de consiliere medicală este eficient atât pentru pacient, cât și pentru spital. Dosarele pacienților sunt introduse în sistemul spitalului înainte ca pacientul să ajungă acolo, se cunoaște schema de investigații sau tratament cât și costurile aferente, înainte de plecarea din țară. Spitalul are reprezentatul lui, în persoana mea, și organizarea întregului proces de transfer și programări ale pacientului este bine pusă la punct.
Reprezint în România o serie de spitale ce acoperă nevoile românilor, iar scopul meu este de a-i ajuta pe toți cei care au nevoie de suport într-o perioadă grea a vieții lor.
Doctorul Zilei: Care sunt cele mai căutate specializări pentru care optează (oncologie, transplant, etc)?
Eva Pavel: Din păcate, în ultimul an, numărul românilor care accesează serviciile secțiilor de oncologie, a crescut.
Numărul cazurilor de copii care merg la tratamentele cu celule stem este foarte crescut în ultimul an. La fel de solicitată este și secția de cardiologie, dar și secția de ginecologie sau ortopedie.
Oamenii apelează la mine când ajung în pragul disperării. Sunt foarte puțini români care aleg să plece în străinătate pentru prevenție.
Doctorul Zilei: De ce aleg românii spitalele din Turcia? Se întâmplă ca diagnosticul stabilit de medicii din Turcia să fie diferit de cel dat de medicii din România?
Eva Pavel: Din punctul meu de vedere, tehnologia avansată este cea care face diferența. Avem medici români extraordinari, medici care ne sprijină și care ne solicită ajutorul pentru pacienții lor. Prin urmare, aparatura de ultima generație din spitalele din străinătate este cea care îi determină pe români să plece la spitalele respective.
Doctorul Zilei: Cât timp petreci acasă și cât în spitalele din Turcia?
Eva Pavel: Încerc să păstrez un echilibru în tot ce fac. Dacă eu nu sunt organizată în acțiuni, nu pot ajuta oamenii să se organizeze. Prin urmare și viața mea trebuie să fie bine organizată și să dedic timp prețios pacienților, dar și familiei mele. Un lucru este cert: nu există zile de sâmbătă sau duminică, în acest domeniu oamenii suferă indiferent de ce zi a săptămânii este, nu există nopți în care să-mi închid telefonul și răspund foarte des la întrebarea: ”cum reușești să le faci pe toate?”.
Eva Pavel, ”Ingerul păzitor”
În job-ul meu trebuie să lucrez cu sufletul și cu frică de Dumnezeu. Consider că numele pe care l-am primit în acești 10 ani de la pacienți – ”Ingerul păzitor”, reprezintă implicarea mea în ceea ce fac. Sunt perfecționistă, sunt greu de tolerat de către colegii care nu se implică sută la sută în activitate, dar singurul meu scop este de a face tot ce este posibil pentru un om aflat în suferință.
Am satisfacții foarte mari când românii se întorc fericiți din spitalele la care s-au tratat, sărbătorile mele sunt minunate datorită oamenilor care își amintesc de aportul meu în viața lor, sunt copleșită de câte ori mă sună câte un copil tratat în străinătate doar pentru a mă saluta, sunt vizitată de ei și acești pacienți îmi dau mie aripi să continui această activitate.
Doctorul Zilei: Lucrând atâția ani cu pacienți care au diverse suferințe, probleme, te încarci cu problemele lor… cum reușești să faci față, cum te relaxezi, unde-ți găsești liniștea? Faci ședințe de terapie?
Eva Pavel: Din păcate am traversat stări diferite, etape diferite, iar în prezent consider că am ajuns la o maturitate profesională ce nu îmi permite să mă pierd în față unor situații critice. Practic acesta este pragul pe care trebuie să îl atingă o persoană ca mine.
Sufăr pentru fiecare pacient, chiar dacă sunt 10 ani de activitate, dar nu îmi permit luxul de a mă dezechilibra emoțional. Pacientul are nevoie de suportul meu, iar eu trebuie să depun tot efortul pentru a-l ajuta. La rândul meu îmi iau energia și forța de la pacienții cu rezultate foarte bune, de la oamenii care mă susțin în activitatea mea, atât familia, medicii din spitale din străinătate cât și de la pacienții care apreciază efortul meu. Acest job mi-a trasat un fel de a fi: puternică, dar sensibilă, implicată sută la sută în ceea ce fac, atentă la toate detaliile și foarte răbdătoare să ascult problemele oamenilor, indiferent de natura lor.