Un mesaj pe care multe persoane l-au primit recent şi care avertizează că poţi face cancer de la maşina care a stat în soare i-a determinat chiar şi pe cei de la Societatea Americană de Cancer să se sesizeze.
Respectivul mesaj susţine că suprafeţele de plastic din maşină expuse la căldura soarelui elimină un nivel periculos de benzen-o substanţă cancerigenă. E-mailul recomandă să deschideţi ferestrele maşinii înainte să folosiţi aerul condiţionat.
Iată textul integral al e-mailului:
Vă rugăm să transmiteți acest lucru la cât mai multi oameni posibil. Sa nu fie prea târziu pentru a face unele modificări in comportamentul nostru.
Deschideți portierele/ferestrele pentru un timp, APOI intrați in mașină , si abia după câteva minute, porniți AC. Vă rugăm să nu porniți A.C, de îndată ce intrați în mașină.
Iată de ce: Conform cercetarilor, tabloul de bord al masinii, scaune, A.C conducte, de fapt, toate obiectele sunt din material plastic în vehiculul dumneavoastră, si expuse la caldura de la lumina soarelui, emit benzen, o toxina care cauzează cancer. O substanță cancerigenă mare. Nu dai importanta la mirosul de plastic incins din masina ta, pentru ca te grabesti….
Benzenul cauzeaza cancer la oase, cauzeaza anemie si reduce celulele albe din sange. Expunerea prelungită poate provoca leucemie si creste riscul unor forme de cancer. Acesta poate provoca, de asemenea, avorturi spontane la femeile gravide.
Nivelul acceptat de benzene este de: 50 mg pe sq.ft.
O mașină parcată, intr-un spatiu interior, cu ferestrele închise, va conține 400-800 mg de benzen – de 8 ori nivelul acceptabil.
Dacă masina este parcata în aer liber în soare, la o temperatură de peste 60 de grade F, nivelul de Benzen ajunge până la 2000-4000 mg, de 40 de ori peste nivelul acceptabil.
Oamenii care intra in masina, păstrând ferestrele închise, în cele din urmă va inhala cantitati excesive de toxine benzen.
Benzenul este o toxină care afectează rinichii și ficatul. Ce e mai rău, este extrem de dificil pentru corpul tau, de a scoate aceste lucruri toxic.
Deci prieteni, vă rugăm să deschideți ferestrele și ușile de la masina voastra – asteptati un timp pentru evacuarea benzenului din interior, înainte de a pătrunde în habitaclu.
,,Benzenul a fost asociat cu creşterea riscului de leucemie, însă nu există cercetări ample care să fi studiat dacă suprafeţele din interiorul maşinilor elimină o cantitate periculoasă de benzen, deci informaţiile disponibile în prezent nu susţin teoria prezentată în e-mail” , spun reprezentanţii Societăţii Americane de Cancer care au despicat firul în patru şi au separat miturile de adevăr.
Vă prezentăm mai jos principalele concluzii:
Adevăr: într-o zi însorită temperatura din interiorul maşinii este cu aproximativ 4 grade mai ridicată decât afară. Deschiderea geamurilor este cel mai rapid mod prin care putem să schimbăm aerul fierbinte din interior cu aerul mai rece de afară. După aceea aerul condiţionat poate face în maşină mai răcoare decât afară. Recomandarea din manual se concentrează, probabil, pe confortul pasagerului nu pe nivelul de toxicitate.
Adevăr: De fapt, numărul deceselor cauzate de cancer a scăzut în ultimii 20 de ani.
Adevăr: Mai multe studii pe animale de laborator şi pe oameni au demonstrat că benzenul cauzează în principal leucemie. O incidenţă mai mare a cazurilor de leucemie s-a observat în rândul muncitorilor expuşi la un nivel crescut de benzen, precum cei din fabricile de rafinare a uleiului.
Un studiu german publicat în 2007 care s-a concentrat asupra aerului din interiorul maşinilor parcate nu a descoperit nimic periculos pentru sănătatea oamenilor. Analiza a descoperit anumite substanţe cancerigene, însă nivelul acestor substanţe era similar celui prezent în aerul din interiorul clădirilor.
4. Nivelul acceptat de benzene este de: 50 mg pe sq.ft.O mașină parcată, intr-un spatiu interior, cu ferestrele închise, va conține 400-800 mg de benzen – de 8 ori nivelul acceptabil.
Dacă masina este parcata în aer liber în soare, la o temperatură de peste 60 de grade F, nivelul de Benzen ajunge până la 2000-4000 mg, de 40 de ori peste nivelul acceptabil.
Adevăr: legislația Statelor Unite ale Americii nu specifică niciun nivel maxim acceptabil de benzen. Institutul Național pentru Sigurața Sănătății din SUA are însă o limită pentru expunerea pe termen scurt la locul de muncă, doar 15 minute la 3,2 mg pe metrul cub. Așa că nivelul despre care se vorbește în e-mail (recalculat în metri cubi) nu este corect.Un alt studiu care demitizează conținutul e-mailului vine din Germania și măsoară nivelul chimicalelor dintr-o mașină nouă și una mai veche, parcată mult timp în soare. Culmea, nivelurile au fost mai mari în mașina noua decât cea veche, unde s-a găsit abia o zecime din cantitatea de benzen specificat în e-mail.
Pe deasupra, alte zeci de studii din Korea de Sud și SUA au observat nivelul de benzen din mașinile aflate în mișcare și cu toate acestea, cea mai mare proporție din această substanță s-a descoperit doar într-o mașină cu probleme de funcționare
Concluziile finale:
Nu există studii care să confirme teoria susţinută în acest e-mail. Iată ce puteţi face ca să reduceţi nivelul de benzen la care sunteţi expuşi:
– Staţi departe de fumul de ţigări, iar dacă sunteţi fumători încercaţi să renunţaţi. Fumul de ţigări conţine cantităţi crescute de benzen.
– Dacă la muncă sunteţi expuşi la benzen folosiţi echipament de protecţie.
– Evitaţi contactul direct cu pielea al combustibililor care conţin benzen.
– Evitaţi contactul cu susbtante care conţin bezen precum solvenţi sau vopsele
Horoscopul zilei de marţi, 5 noiembrie 2024, anunţă momente dificile pentru unii nativi ai zodiacului.…
Folosiți o sticlă de apă? Dacă da, câte bacterii se ascund în ea? S-ar putea…
Senatul României a aprobat un proiect de lege inițiat de Guvern care prevede reglementarea unor…
Acest ceai, preparat din fructele bogate în vitamine și minerale ale cătinei, este recomandat în…
Autorităţile medicale sunt în alertă, după ce în Italia s-a înregistrat primul caz de gripă…
Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii „Grigore Alexandrescu” din București va efectua gratuit pe data…