Din cuprinsul articolului
Detaliul care îl dă de gol pe preotul Visarion Alexa. Gelu Duminică, sociolog, a analizat cu atenție stenogramele și demonstrează că preotul a acționat ca un agresor.
”Fix așa arată o agresiune sexuală: un om care nu înțelege că ”nu” înseamnă ”nu” și care abuzează de statutul său. Iar scuza cum că ”m-am lăsat ispitit” e doar o balivernă penibilă care aruncă ”vina ispitei” asupra celuilalt (eu sunt ispitit însă ispita – adică diavolul – a fost altcineva). Nimic despre liberul arbitru, despre Porunca 7 (să nu preacurvești) sau despre păcatul râvnirii femeii altuia (Porunca 10). Nimic despre respect, despre morală și principii. Acest tip de comportament nu este un accident, ci un mod de operare: câștig încrederea unor oameni vulnerabili emoțional și pe urmă atac. Ca orice prădător! ”Să nu cazi în ispita de a te răzbuna” ne demonstrează, dacă mai aveam nevoie, că agresorul știa că a agresat.
Faptul că avem stenograme ne arată că agresorul a fost înregistrat și că există mărturii. Poate și de aceea, agresorul a recunoscut imediat fapta și BOR a reacționat în aceeași zi. Pentru că dovezile sunt zdrobitoare. Sper doar ca enoriașii care-și apără preotul să înțeleagă că nu e niciun scenariu la mijloc și că duhovnicul lor este un agresor sexual. Și că trebuie izolat și pedepsit. Ca orice om care agresează un alt om” a scris sociologul Gelu Duminică, pe Facebook.
Stenogramele în cazul împotriva lui Visarion Alexa
Preot: Ți-a fost rău?
Victimă: Cum adică?
Preot: Păi am simțit că te-ai relaxat un pic. Erai tare stresată cu povestea ta.
Victimă: Păi și asta credeți că am nevoie? Mai ales că dumneavoastră m-ați atins în zona intimă. (…) Asta produce detensionare (…)
Preot: Te deranjează că te-am atins? (…)
Victimă: Ca și preot m-ați atins sau ca prieten?
Preot: Ca prieten
Victimă: Dar că s-a întâmplat într-un loc sfânt?
Preot: Nu te stresa, sfânt e tot universul, e făcut de Dumnezeu. (…)
Victimă: Vreau să știu treaba cu dicționarul… Și explicațiile. Corpul meu s-a simțit ca la inventar. (…)
Preot: (…) E un gest de afecțiune, nu inventar.
Victimă: E un gest de afecțiune din partea dumneavoastră că v-ați bucurat mai mult de atingeri mai ales că eu încercam să vă opresc și repetam că nu e voie. Corpul meu fiind inert, mai ales că sunteți preot și totul a avut loc într-un lăcaș sfânt. Și m-ați și împărtășit.
Preot: (…) Să nu cazi în ispita dorinței de a te răzbuna. Răzbunarea rănește și pe alții, dar mai ales pe tine.