Din cuprinsul articolului
ANAF a aflat, în urma unui control efectuat după anularea alegerilor prezidențiale, că una din principalele campanii TikTok ale lui Călin Georgescu a fost finanțată de PNL, conform snoop.ro, care menționează surse confidențiale.
Informațiile au fost confirmate jurnaliștilor care au efectuat investigația din convorbiri și din corespondența cu firma angajată de PNL, Kensington Communication, care a realizat campania. Compania a platit 130 de influenceri cooptați prin platforma FameUp, dar afirmă că numele campaniei a fost înlocuit fără voia companiei sau a partidului.
Compania angajată de PNL afirmă că „hashtag-ul ales de compania noastră a fost #echilibrusiseriozitate, acesta fiind schimbat în platforma FameUp, fără implicarea noastră, în #echilibrusiverticalitate”.
Descoperire șocantă a ANAF. PNL ar fi plătit pentru campania lui Călin Georgescu
În noiembrie 2024, înainte de alegerile prezidențiale, cei 130 de influenceri cooptați de Kensington Communication, o întreprindere angajată de PNL care folosește platforma FameUp, au demarat o campanie intitulată # EchilibrușiVerticalitate. Influencerii au avut la dispoziție un text și au transmis publicului calitățile unui viitor președinte, fără să-l numească, în cadrul unui videoclip. Însă, întreaga campanie #EquilibrușiVerticalitate a fost realizată pentru Călin Georgescu, conform unui document declasificat al CSAT și unui raport al Expert Forum.
Campania a obținut 2,4 milioane de vizualizări, „unde influenceri îl descriu după un script copy-paste pe Călin Georgescu, fără a-l nominaliza, dar folosind caracterizările pe care și le face chiar el”, susține Expert Forum.
Contactat telefonic, Cătălin Dumitru, co-fondator al Kensington Communication, firma care a administrat contul media pe TikTok pentru liberali și a recrutat influenceri prin FameUp, a spus: „Sincer, eu cred că echipa lui Călin Georgescu s-a cățărat pe campanii deja făcute”.
Promovarea a avut loc în noiembrie, cu doar câteva săptămâni înainte de alegeri. Aceste campanii nu au fost catalogate drept publicitate politică.
La cererea Autorității Electorale Permanente (AEP), ANAF a anchetat finanțarea unor campanii de promovare în mediile sociale din timpul campaniei electorale prezidențiale, conchide ȘtiripeSurse.