Din cuprinsul articolului
Derulare infinită/play automat
Atunci când tinerii deschid Instagram sau Facebook, funcția de derulare infinită le asigură că pot derula pagina la nesfârșit. Pagina continuă să adauge conținut suplimentar. În lipsa unui punct de întrerupere, tinerii tind să continue să interacționeze cu site-ul.
Procesul menționează că acest lucru declanșează o „teamă de a nu pierde” (FOMO) în rândul tinerilor, care îi ține în priză, derulând pentru următoarea imagine sau informație.
În mod similar, redarea automată este o caracteristică a Instagram Stories, care este o secțiune pentru fotografii și videoclipuri care rămân online timp de numai 24 de ore. După ce o poveste se încheie, următoarea se redă automat până când utilizatorul o oprește.
Din nou, setările implicite mențin redarea automată activată, cu excepția cazului în care aceasta este dezactivată. „Meta știe că aceste funcții sunt manipulative pentru utilizatori”, se arată în plângere. Se pare că totul duce la dependența de Instagram.
Conținut efemer
FOMO este, de asemenea, la lucru în funcția Instagram Stories datorită faptului că conținutul dispare după 24 de ore. Acest lucru creează urgența de a consuma conținutul, care este evidențiată prin anumite „notificări și indicii de design vizual”.
Instagram Live, între timp, este transmis doar în direct, astfel încât utilizatorii trebuie să se conecteze în acel moment. Acest lucru este comunicat utilizatorilor prin alerte și generează astfel o nevoie imaginară de a vizita site-ul.
Reel-urile
Reels pe Instagram, introdus în 2020, „utilizează algoritmi Meta pentru a prezenta videoclipuri de scurtă durată pe baza datelor colectate de la fiecare utilizator pentru a evalua nivelul lor de implicare”, potrivit acțiunii în justiție. „Reels hrănește apoi cu lingurița utilizatorii cu un flux infinit de videoclipuri scurte, perfect potrivite pentru a monopoliza durata mai scurtă de atenție a copiilor”.
Aceste videoclipuri durează doar între 15 și 90 de secunde, rămân în redare automată și ocupă întregul ecran al dispozitivului pentru a atrage și mai mult utilizatorul.