Sari la conținut

Decizie Facebook de ultimă oră! A suspendat sute de pagini. Care este motivul

Facebook a anunţat joi că a suspendat 559 de pagini şi 251 de conturi pentru încălcarea regulilor reţelei de socializare împotriva spamului, multe dintre acestea fiind adevărate „uzine de reclame”, care pretindeau că sunt forumuri de dezbateri politice, potrivit AFP.

Anunţul vine în contextul în care reţeaua de socializare face eforturi pentru a stopa utilizarea platformei în scopul dezinformării şi dezbinării înaintea alegerilor parţiale americane din noiembrie.

Facebook a închis paginile şi conturile menţionate din cauza încălcării în mod repetat a condiţiilor de utilizare referitoare la spam şi a „acţiunilor incorecte coordonate”, au scris şeful departamentului pentru securitate cibernetică de la Facebook, Nathaniel Gleicher, şi responsabilul de produs Oscar Rodriguez, într-un articol publicat pe blog.

„Numeroase persoane utilizează conturi false sau au mai multe conturi cu acelaşi nume şi publică o cantitate enormă de conţinut prin intermediul unei reţele de grupuri şi de pagini (pe Facebook, n.a.) pentru a direcţiona traficul către site-urile lor”, au explicat aceştia.

„Mulţi dintre aceştia au folosit aceleaşi tehnici pentru ca mesajele lor să pară populare pe Facebook, fără ca acest lucru să fie adevărat”.

Alte pagini şi conturi închise erau „uzine de reclame”, folosind Facebook pentru a-i face pe utilizatori să creadă că sunt forumuri de dezbateri politice, potrivit celor doi responsabili ai reţelei de socializare.

Facebook lucrează în prezent la crearea unei celule de criză la sediul său din Silicon Valley pentru ca reţeaua să nu poată fi utilizată în scopul influenţării rezultatelor viitoarelor alegeri din Brazilia şi Statele Unite, pregătind răspunsuri la potenţiale scenarii precum un val de ştiri false sau campanii care doresc să convingă oamenii, în mod greşit, că pot vota prin SMS.

Compania americană doreşte să împiedice repetarea incidentului referitor la influenţarea votanţilor survenit înaintea alegerilor prezidenţiale din Statele Unite în 2016, câştigate de Donald Trump.

Directorul reţelei de socializare, Mark Zuckerberg, a dat recent asigurări că Facebook este „mai bine pregătită” împotriva încercărilor de influenţare a comportamentului alegătorilor.

Etichete:

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Doctorul zilei whatsapp channel