Bărbaţii români sunt atraşi de femeile inteligente, cu un aspect fizic plăcut şi care debordează de încredere în propria persoană, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare de piaţă Cult Market Research.
Unul din cinci bărbaţi consideră că cea mai importantă caracteristică a unei femei trebuie să fie inteligenţa. Aspectul fizic plăcut este o altă însuşire preferată de bărbaţi. Feminitatea este reprezentată în mintea bărbaţilor prin afilierea cu frumuseţea.
Rezultatele provin dintr-un studiu privind preferinţele bărbaţilor cu vârsta cuprinsă între 18 şi 50 de ani din România în ceea ce priveşte femeile, realizat de compania de cercetare de piaţă Cult Market Research.
„Suntem mereu atenţi la preferinţele consumatorilor şi facem studii pentru a vedea cum reacţionează aceştia în diferite situaţii şi care sunt preferinţele lor. Acest studiu vrea să răspundă unei întrebări controversate, dar la care, cel puţin sociologic, putem afla un răspuns: ce-şi doresc bărbaţii de la o femeie. Am realizat un studiu cantitativ, clasic, dar şi o cercetare calitativă, folosindu-ne de un eye tracker, cu ajutorul căruia am analizat mişcarea privirii ca răspuns la anumiţi stimuli vizuali. Cercetarea noastră ne-a demonstrat că românii sunt atraşi în primul rând de inteligenţa unei femei, aspectul fizic plăcut şi siguranţa de sine urmând la mică distanţă. Pentru ei, o trăsătură fundamentală a femeii ar trebui să fie abilitatea acesteia de a interacţiona bine cu copiii”, a declarat Alexandru Zodieru, General Manager al Cult Market Research, pentru Mediafax.
Potrivit comunicatului, s-a constatat că bărbaţii între 18 şi 26 de ani apreciază cel mai mult aspectul fizic la o femeie şi mai puţin situaţia financiară a acesteia, în timp ce bărbaţii de peste 26 de ani preferă o femeie inteligentă şi mai puţin una independentă din punct de vedere financiar.
În cadrul studiului „Ce tip de femeie preferă bărbaţii”, cercetarea cantitativă a presupus aplicarea a 300 de chestionare telefonice pe un eşantion de bărbaţi cu vârste cuprinse între 18 şi 50 de ani la nivel naţional. Studiul a fost realizat în perioada 26 august-5 septembrie şi este reprezentativ la nivel naţional pentru eşantionul ales.
Cercetarea a utilizat şi tehnici moderne şi a urmărit „Ce tip de femeie atrage cel mai mult privirea unui bărbat?”. Cu ajutorul unui eye tracker, care urmăreşte privirea spontană, a fost studiat modul în care 12 bărbaţi cu vârsta sub 40 de ani privesc imagini cu anumite femei. Pe baza unor criterii psihosociologice, au fost testate 22 de tipologii de femei, dintre care participanţii la experiment au fost atraşi cel mai mult de trei tipologii: gospodină, sensibilă şi amuzantă.
Tipurile de femei care au atras privirea în studiul calitativ par a avea principalele caracteristici ale rolurilor de: mamă, iubită şi prietenă – gospodină, sensibilă şi amuzantă.
Pe de altă parte, modelul de femeie alcătuit de respondenţi în studiul cantitativ pare să contureze femeia modernă, de succes: inteligentă, atrăgătoare şi pregătită pentru orice situaţie.
Discutând despre idealul de femeie al bărbaţilor, în general, ies în evidenţă calităţi din sfera familiarului „uman”: amuzament, sensibilitate, centrarea pe familie.
În timp ce, pentru femei, bărbatul ideal trebuie să fie, în primul rând, sincer, bărbaţii apreciază cel mai mult femeia inteligentă. Diferenţa dintre declaraţia raţională şi emoţional-spontană la femei este mult mai mare decât la bărbaţi, rezultând astfel că femeile raţionalizează mai mult propriile atitudini faţă de bărbaţi, atunci când vorbesc despre aceste aspecte.
Cult Market Research este o agenţie de cercetare înfiinţată în anul 2008, cu o bogată experienţă în domenii ale cercetării sociale, de marketing şi comunicaţionale.