Din cuprinsul articolului
Pentru a analiza circumstanțele anterioare unui accident, producătorii de automobile vor fi obligați, prin lege, să doteze mașinile noi cu o cutie neagră, precum au și avioanele. Prevederea a fost inițiată de Consiliul European. Așadar, cutia neagră în mașină, obligatorie din iulie 2022. Ce trebuie să știm?
Cutia neagră, obligatorie. Tot ce trebuie să știm despre această decizie
În primul rând, aceasta este o prevedere inițiată de Consiliul European (CE). Vizează, în primul rând, producătorii de automobile. În rest, deocamdată, au loc dezbateri pe tema dată.
Prima etapă prevede că, începând cu data de 6 iulie, toate modelele noi de autoturisme, camioane, autobuze și vehicule comerciale aprobate vor trebui să includă acest nou sistem în echipamentele lor de serie.
Detalii despre EDR
Noul dispozitiv, cunoscut colocvial ca o cutie neagră prin analogie cu cele folosite în aviație, primește denumirea tehnică de EDR (Event Data Recorder). Funcția sa este de a înregistra un număr mare de date care sunt utilizate pentru a analiza circumstanțele anterioare unui accident.
EDR înregistrează informațiile care sunt generate în timp ce vehiculul se află în mișcare. Şi salvează informațiile care apar în intervalul de timp cuprins între 30 de secunde înainte de producerea accidentului și 10 secunde după, transmite Reuters.
Sunt înregistrate variabilele diferiților parametri ai mașinii
În datele stocate de EDR sunt înregistrate variabilele diferiților parametri ai mașinii. Aici va fi înregistrată viteza, accelerația, frânarea, poziția volanului sau starea centurilor de siguranță. De asemenea, se va afla astfel dacă au fost activate semnalizatoarele sau luminile. Cutia arată inclusiv forța unui potențial impact (longitudinală și laterală), precum și turația motorului, dar și înclinarea vehiculului.
Datele personale ale proprietarilor, protejate sau nu?
În privința protejării datelor cu caracter personal, oamenii au temerea că intimitatea lor va fi profund afectată, prin introducerea acestei cutii negre, în interiorul mașinii lor.
CE a precizat că sistemul nu va permite identificarea proprietarului autovehiculului sau a șoferului și nu va putea înregistra convorbirile de la bord, ca în cazul avioanelor. Iar Parlamentul European urmează să definească în mod clar și precis durata păstrării datelor, precum și persoanele sau entitățile care le vor putea consulta.