Sari la conținut

Cum va arăta decizia de recalculare a pensiilor şi ce faci dacă poştaşul nu te găseşte acasă

pensie
Sursă foto: Romania TV

Potrivit oficialilor Casei Naţionale de Pensii, noile decizii cu pensia recalculată vor ajunge la pensionari în perioada 16 august-30 august. Aceştia dau asigurări că nicio pensie nu va scădea chiar dacă pe recalculare ar ieși o pensie diminuată.

Noua lege a pensiilor acordă puncte bonus, denumite puncte de stabilitate, pensionarilor cu peste 25 de ani de muncă. Aceștia, adăugați la pensia recalculată, pot determina o creștere suplimentară a sumei. În acest sens, unii vor primi chiar și o pensie aproape dublă.

Poștașii vor distribui la domiciliul pensionarilor, începând de vineri, 16 august, deciziile de recalculare în care este prevăzuta noua valoare a pensiilor.

Președintele Casei Naționale de Pensii, Daniel Baciu, a explicat la Digi 24 ce conține o astfel de decizie. Potrifvit acestuia, peste 75% din numărul total de pensionari din sistemul public vor primi majorări ale pensiilor.

Datele de pe documentul de recalculare a pensiei

În prima parte a deciziei de recalculare vor apărea datele despre pensionar (CNP, nume, data înscrierii la pensie) și denumirea categoriei de pensie, precum și „suma punctajelor anuale realizate de titular”, adică numărul de puncte realizate pe contributivitate, anume „cât a muncit persoana respectivă”, a explicat Daniel Baciu.

Partea a doua a documentului e împărțită în 6 puncte: A) Total stagiu de cotizare realizat; B) Stagiu de cotizare contributiv; C) Numărul de puncte de stabilitate; D) Numărul total de puncte realizate la 1 septembrie; E) Valoarea punctului de referință la data de 1 septembrie și F) cuantumul nediminuat al pensiei la 1 septembrie.

La punctul F) pensionarii vor găsi noua valoare a pensiei, pe care o vor primi lună de lună.

Ce faci dacă nu te găsește poștașul acasă

Directorul Poștei Române, Valentin Ștefan, a declarat potrivit sursei citate că, începând din data de 16 august până pe 30 august, poștașii se vor prezenta la domiciliul fiecărui pensionar pentru a înmâna aceste decizii și care este procedura dacă persoana nu este găsită acasă.

„Batem la ușa omului, dacă nu e prima dată acasă, încercăm și a doua oară, la o altă zi, în altă oră. Dacă nici acest lucru nu este posibil, atunci documentul va fi lăsat în oficiul poștal de care aparține beneficiarul.

După fiecare încercare de livrare, lăsăm și o mică bucată de hârtie în care menționăm că s-a încercat livrarea, nu ați fost acasă și să sune la oficiul poștal”, a declarat directorul Poștei Române. Acesta a mai spus că, în total, vor fi livrate 4.6 milioane de decizii până la finalul lunii august.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Doctorul zilei whatsapp channel