Din cuprinsul articolului
Compania Phillip Morris International se concentrează asupra progresului și și-a stabilit standarde înalte bazate pe inovație, tehnologie și știință în scopul creării unui viitor fără fum. Produsele oferite de companie le permit fumătorilor să aibă acces la alternative mai puțin nocive la continuarea fumatului.
Stefano Volpetti, President Smoke-Free Inhaled Products&CCO, Philip Morris International, a vorbit în cadru unui interviu exclusiv pentru Doctorul Zilei despre rolul critic al alternativelor fără fum pentru fumătorii adulți care nu doresc să renunțe la fumat, dar și depre tranziția istorică a companiei.
„Alternativele fără fum sunt acele produse dovedite științific ca alternative mai bune pentru fumătorii care oricum ar continua să fumeze. Poziția noastră este foarte clară. Dacă nu fumezi, nu începe. Dacă fumezi, renunță. Dacă nu renunți, fă o schimbare. Și când spunem schimbare, schimbare la alternative fără fum care sunt dovedite științific ca fiind mai puțin dăunătoare”.
Stefano Volpetti a fost gazda conferinței Together X care s-a desfășurat în 29 septembrie la Atena, unde s-a subliniat importanța alternativelor la fumat pentru fumătorii adulți, alternative fundamentate științific.
Viitorul fără fum
Specialist în marketing centrat pe consumator, Stefano Volpetti explică importanța alternativelor fără fum, care în prezent, reprezintă 35% din veniturile PMI, cu așteptarea ca acest procent să ajungă la 50% până în 2025.
„De când ne-am declarat noul scop în 2016 de a revoluționa industria și de a construi un viitor fără fum, am făcut pași uriași în această direcție. Și cea mai mare realizare a acestui fapt este că astăzi 35% din veniturile noastre provin din alternativele fără fum. Și deja astăzi, există 23 de țări din întreaga lume în care majoritatea a ales alternativa fără fum dezvoltată de companie. Prin urmare, peste 50% din venituri provin din alternative fără fum”.
Strategia de reducere a riscurilor asociate fumatului
Ca răspuns la o întrebare a reporterului Doctorul Zilei, Stefano Volpetti explică obiectivul PMI de a le oferi acces la alternative fără fum acelor fumători care altfel ar continua să fumeze. El explică importanța procesului eliminării arderii nicotinei din ecuație. Produsele alternative fără fum elimină 95% din substanțele chimice nocive emise de arderea tutunului.
„Prin eliminarea procesului de ardere din utilizarea nicotinei, eliminăm în medie 95% din substanțele nocive produse din utilizarea unei țigări. Prin elimnarea a 95% din aceste substanțe cu impact negativ, le oferim fumătorilor o alternativă mai bună, o alternativă mai bună decât continuarea fumatului.
Acesta este conceptul de reducere a riscurilor asociate fumatului. Deși știm că cea mai bună alternativă este întotdeauna să renunți, deorece nicotina crează dependență. Problema cea mai mare legată de bolile de fumat nu este însă nicotina, ci arderea. Noi eliminăm arderea din utilizarea țigărilor prin furnizarea de alternative fără fum, alternative care sunt dovedite științific că sunt mai puțin dăunătoare”.
Facem din lume un loc mai bun
Produsele alternative fără fum ale companiei PMI au potențialul de a schimba traiectoria globală a politicilor de sănătate publică.
În sprijinul afirmației potrivit căruia produsele fără fum au un impact pozitiv asupra sănătății publice sunt dovezile din lumea reală, ce au la bază dovezi științifice. Atunci când tutunul dintr-o ţigară este ars, se formează peste 6.000 de substanţe, din care experţii în sănătate publică au identificat aproximativ 100 ca fiind cauzele sau potenţialele cauze ale bolilor asociate fumatului. Un fumător este expus la riscurile asociate fumatului, inclusiv la substanţele toxice din fum. Odată cu înţelegerea problemei au apărut şi primele alternative la fumatul tradiţional, aşa numitele alternative fără fum. Acestea se bazează pe eliminarea arderii tutunului, care este înlocuită cu încălzirea acestuia la temperaturi mult mai mici.
O dovadă că această abordare dă rezultate este data de exemplul Japoniei. În perioada 2013 – 2020, ratele de spitalizare din Japonia au scăzut semnificativ la două afecțiuni grave: boala pulmonară obstructivă cronică (BPOC) și bolile de inimă. Această scădere se datorează adoptării produselor fără fum.
Pentru Stefano Volpetti, este în mod clar un pas în direcția bună și unul pe care și-ar dori să îl vadă replicat în mai multe țări.
„Orice brand iconic dorește să schimbe comportamente. În cazul nostru, i-am ajutat pe fumători să renunțe la țigări și să treacă la alternative fără fum. Încercăm să schimbăm un comportament, iar un brand care dorește să schimbe un comportament trebuie să aibă credibiliate, empatie și trebuie să fie orientat spre a-i ajuta pe fumători să facă tranziția către alternative mai bune la continuarea fumatului”.
În concluzie, mesajul lui Stefano Volpetti, parte din viziunea PMI de a construi un viitor fără fum, este acesta: „Dacă nu fumezi, nu începe. Dacă fumezi, renunță. Dacă nu renunți, fă o schimbare”