Din cuprinsul articolului
Copilul care se luptă cu tulburări de limbaj se poate baza pe GESTURI. Utilizarea gesturilor ca instrument specific în terapie.
Când cuvintele eșuează, gesturile pot ajuta la transmiterea mesajului, în special pentru persoanele care au o tulburare de limbaj. O echipă internațională de cercetare a demonstrat acum că ascultătorii ascultă gesturile persoanelor cu afazie mai des și mult mai mult decât se credea anterior.
Acest lucru are implicații pentru utilizarea gesturilor în terapia logopedică.
Copilul care se luptă cu tulburări de limbaj se poate baza pe GESTURI
Persoanele care suferă de o tulburare dobândită a limbajului din cauza unei leziuni cerebrale, de exemplu după un accident vascular cerebral, leziuni cerebrale traumatice sau tumori cerebrale au adesea dificultăți în comunicarea cu ceilalți.
Cercetările anterioare despre afazie indică faptul că acești pacienți încearcă adesea să-și exprime nevoile folosind gesturi ale mâinii. Se presupunea anterior că partenerii de conversație acordă relativ puțină atenție unor astfel de forme non-verbale de comunicare, dar această presupunere s-a bazat pe cercetări care au implicat participanți fără tulburări de limbaj.
Un nou studiu de la Universitatea din Zurich, realizat împreună cu cercetători din Țările de Jos și Japonia, a analizat dacă gesturile primesc mai multă atenție dacă comunicarea verbală este împiedicată de afazie.
Cercetătorii au arătat voluntarilor sănătoși clipuri video în care persoane cu și fără tulburări de vorbire descriu un accident și o experiență de cumpărături. Pe măsură ce participanții au vizionat videoclipurile, mișcările lor oculare au fost înregistrate.
Utilizarea gesturilor ca instrument specific în terapie
„Rezultatele noastre arată că, atunci când oamenii au dificultăți foarte severe de vorbire și produc o vorbire mai puțin informativă, partenerul lor de conversație are mai multe șanse să acorde atenție mișcărilor mâinii și să se uite mai mult la gesturile lor”, spune Basil Preisig de la Departamentul de știință comparată a limbajului. la UZH.
La persoanele care nu au limitări în producția verbală, gesturilor mâinii li se acordă mai puțină atenție. Astfel, se pare că ascultătorii își mută atenția atunci când vorbitorul are un impediment de vorbire și se concentrează mai mult pe informațiile nonverbale ale vorbitorului furnizate prin gesturi.
„Pentru persoanele cu afazie, poate merita să folosești mai mult gesturile pentru a fi mai bine înțelese de cealaltă persoană”, spune Preisig.
Studiul de față nu numai că ilustrează importanța gesturilor în comunicare, dar și întărește relevanța acestora în reabilitarea vorbirii.
„Persoanele cu afazie ar trebui încurajate în terapie să folosească toate formele de comunicare disponibile. Aceasta include utilizarea sporită a gesturilor. În plus, familia și prietenii lor trebuie să învețe despre gesturile mâinii pentru a îmbunătăți comunicarea”, consideră Preisig.