Din cuprinsul articolului
Comisia Europeană: Anchetă deschisă de Comisia Europeana împotriva reţelelor sociale Facebook şi Instagram, ale grupului Meta. Cele două platforme sunt acuzate că nu au respectat obligaţiile în materie de combatere a dezinformării înaintea alegerilor europene din luna iunie.
În esenţă, oficialii Uniunii Europene sunt îngrijoraţi de practicile Meta în privinţa publicităţii electorale şi a conţinutului politic din serviciile sale.
Bruxellesul a enumerat patru nemulțumiri principale față de Meta. Prima se referă la moderarea insuficientă a publicității electorale, ceea ce permite reclame înșelătoare și dezinformare.
A doua este legată de reducerea vizibilității conținutului politic în sistemele de recomandare Instagram și Facebook, potrivit RRA.
A cincea anchetă oficială lansată de Comisia European
A treia nemulțumire este faptul că nu există disponibil în tim p real un instrument eficient de informare publică pentru monitorizarea alegerilor de către cercetători, jurnaliști și societatea civilă.
Facebook, anchetă lansată de Comisia Europeană
Iar în al patrulea rând, mecanismul de semnalare a conținutului ilegal nu este ușor de accesat și de utilizat. Ancheta este cea de-a cincea oficială lansată de Comisia Europeană în ceea ce privește respectarea actului privind serviciile digitale.
„Această Comisie a creat instrumente pentru a proteja cetăţenii europeni de dezinformare şi de manipulare de către state terţe”, a declarat Ursula von der Leyen, președintele Comisiei Europene.
„Dacă suspectăm o încălcare a regulilor, acţionăm. Este valabil întotdeauna, dar mai ales în perioadă de alegeri”, potrivit acesteia.
TikTok, vizat de două anchete
Bruxelles-ul a deschis deja două anchete care vizează TikTok. Săptămâna trecută, una dintre ele a determinat subsidiara chineză ByteDance să suspende o funcție controversată a noii aplicații TikTok Lite, care recompensa utilizatorii pentru timpul petrecut în fața ecranelor.