Din cuprinsul articolului
Titi Aur: „dacă te răstorni cu mașina, scuipă”. Potrivit datelor Institutului Național de Statistică, România își păstrează poziția fruntașă în ceea ce privește clasamentul statelor cu cele mai multe accidente rutiere.
Anul trecut s-au înregistrat peste 76 de accidente pe zi (28.000 pe an), iar 4 români au murit zilnic ca urmare a acestora, arată datele. Numărul de decese din România este peste dublul mediei europene (media UE a fost de 44 de decese rutiere la un milion de locuitori).
În ceea ce privește „locurile fruntașe”, cele mai multe accidente au avut loc în București, urmat de Iași și Cluj.
Ce trebuie să faci în caz de accident? Titi Aur: dacă te răstorni cu mașina, scuipă
În acest context, Titi Aur, specialist în conducere defensivă, vine în întâmpinarea posibilelor victime ale accidentelor de mașină și le învață cum să managerieze situații mai puțin plăcute în trafic.
Una dintre aceste situații este momentul în care mașina cu care vă deplasați în trafic se răstoară în urma unui incident. Situația trebuie tratată cu mult calm.
„Daca te răstori cu mașina scuipă”. Acesta este unul dintre sfaturile pilotului de raliuri Titi Aur, care a explicat și de ce este indicat să faci acest lucru.
- „Nu mă grăbesc să desfac centura! Oricum am întârziat. Apare sigur dezorientarea așa că ar fi bine să aflu care e susul.
- Dau drumul la o mâna sau scuip. Îmi găsesc câteva puncte de sprijin pentru a detensiona centură și a nu cădea în cap.
- Dacă simt că mașina nu este stabilă, dacă nu a luat foc, mai bine aștept până vin ajutoarele și nu încerc să ies. Îi ajut și pe ceilalți pasageri să iasă când este posibil”, a spune Titi Aur, potrivit Adevărul.
„În cazul unui accident putem ajunge să fim răsturnați 90 de grade sau mai mult, să stăm pur și simplu răsturnați pe plafon. În această situație apare acea disperare să plecăm să ieșim repede din mașină și atunci primul lucru pe care îl faci este să te duci cu mâna pe buton și să desfaci centura.
În ultimii ani, mașinile sunt construite în așa fel încât să nu se deschidă centura în cazul în care suntem răsturnați și ne lăsăm pe ea cu o greutate mai mare de 15-20 de kilograme. Acest lucru e gândit pentru a nu pica în cap să ne rupem coloana. Sistemul ne oprește.
Trebuie să găsim niște puncte de sprijin, în coate, cu genunchii în bord așa încât detensionăm centura și să o putem deschide”, a mai explicat Titi Aur.