Din cuprinsul articolului
A doua etapă de recalculare a pensiilor va începe la 1 septembrie 2024 și se va încheia anul viitor, în luna februarie. Aceasta etapă vine cu noi provocări pentru pensionarii din România, în special în ceea ce privește obținerea documentației necesare pentru recalcularea pensiilor.
În acest context, Arhivele Naționale au început consultările cu firmele private pentru a stabili tarife mai accesibile pentru pensionarii care au nevoie de adeverințe și documente pentru recalculare. Această inițiativă este crucială, având în vedere că mulți pensionari se confruntă deja cu dificultăți financiare.
Costuri mari pentru obținerea adeverințelor de venituri
Deși se încearcă reducerea costurilor, sindicaliștii atrag atenția asupra sumelor mari pe care pensionarii trebuie să le plătească pentru obținerea documentelor necesare recalculării pensiilor.
De exemplu, pentru obținerea unei adeverințe care acoperă o perioadă de 25 de ani, un pensionar ar putea plăti până la 2.800 de lei, o sumă greu de suportat pentru mulți dintre aceștia.
Documentele necesare pentru recalcularea pensiilor
Pensionarii care doresc să beneficieze de recalculare trebuie să obțină următoarele adeverințe:
- Acordul global
- Al 13-lea salariu
- Certificat cu sporuri
- Certificat cu grupa de muncă
- Adeverință cu prime (permanente sau nepermanente)
- Certificat cu venituri (brute sau alte venituri realizate)
Tarifele pentru documentele necesare
Astfel, obținerea acestor documente implică următoarele costuri pentru pensionari:
- Tarif administrativ pentru soluționarea cererilor: 101 lei
- Tarif întocmire certificat cu grupă de muncă: 45 lei/an
- Tarif eliberare certificat cu grupă de muncă: 14 lei/an
- Tarif întocmire certificat cu venituri: 81 lei/an
- Tarif eliberare certificat cu venituri: 27 lei/an
- Tarif eliberare copii: 5 lei/document
Citeşte continuarea AICI.